اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس علوم پزشکی گلستان خبر داد؛

کم رغبتی به واکسن در ۵ شهر/ واکسینه همه گلستان تا ۳ ماه آینده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین به موقع واکسن در ۹۰ روز آینده کل جمعیت واجد شرایط گلستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد:سن دریافت  واکسن  از ۵۰ سال به بالا بود و در شهرستان‌هایی که از آن استقبال نشد سن را کاهش داده و به ۴۷ سال رساندیم.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی   گلستان  افزود:تاکنون ۳۵۳ هزار و ۴۸۵ دوز واکسن در گلستان تزریق شده که از این تعداد ۵۰ هزار دوز در مرحله دوم بوده است.

وی بیان کرد:میانگین کشوری دریافت واکسن ۲۲ درصد و در گلستان ۲۷ درصد است و ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

فاضل اضافه کرد:در شهرستان‌های گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، مراوه‌تپه و کلاله استقبال کمتری از واکسن شده لذا از هفته گذشته شرایط سنی را معتدل‌تر کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد:شهرستان‌های بندرگز با ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، گرگان ۳۴ درصد و کردکوی با ۳۵ درصد بهترین وضعیت دریافت واکسن را در استان دارند.

وی گفت:در هفته جاری محموله خوبی از واکسن وارد گلستان خواهد شد و اگر ورودی خوب باشد تزریق روزانه هم به ۲۰ هزار دوز می‌رسد که این امر می‌تواند پیشگیری برای پیک بعدی  کرونا  باشد.

به گفته فاضل پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین به موقع واکسن در ۹۰ روز آینده کل جمعیت استان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

فاضل در خصوص اقلام دارویی هم عنوان کرد: فاویپیراویر از پوشش بیمه سلامت خارج شده و آزاد است ولی رمدسیویر همچنان تحت پوشش بیمه است.


http://www.caspiankhabar.com/92175



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96