اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازدید رییس کل دادگستری گلستان از محاکم گرگان
رییس کل دادگستری گلستان گفت:آرای محاکم مستند، مستدل و بر اساس مبانی قانونی صادر شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر آسیابی رییس کل  دادگستری  گلستان در بازدید خود از شعب  دادگاه ‌های عمومی و انقلاب گرگان گفت:آرای محاکم اگر مستند، مستدل و بر اساس مبانی قانونی صادر شود حتی اگر به نفع طرفین هم نباشد، رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه سخنان خود خواستار اعمال سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری، هنگام صدور آرا از سوی قضات هم شد و افزود:خوشبختانه نهاد‌ها و تاسیسات حقوقی خوبی برای صدور آرای جایگزین حبس در قانون پیش بینی شده است و انتظار داریم همکاران قضایی از این ظرفیت قانونی بیشتر استفاده کنند.

آسیابی گفت:زندان باید برای مجرمانی باشد که بیرون بودن آن‌ها برای جامعه خطرناک است.

رفتار مناسب و با حوصله با مراجعان دیگر توصیه امروز رئیس کل دادگستری گلستان بود.

حیدر آسیابی گفت:کار زیاد، نباید اثر بدی بر رفتار ما با مردم داشته باشد.

آسیابی افزود:شنیدن حرف مردم و توضیح فرآیند‌های قانونی به زبان ساده برای آنان از مصادیق تکریم ارباب رجوع است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید امروز خود با حضور در جلسه دادرسی الکترونیک یکی از شعب دادگستری گرگان از اختصاص سیستم‌های جدید برای افزایش دادگاه‌های الکترونیک در این مجتمع خبر داد و گفت:جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری مردم در شرایط کرونا، کاهش هزینه طرفین پرونده و حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیند‌های قضایی از مزایای افزایش دادگاه‌های الکترونیک است.

او پس از دیدار و گفتگو با قضات دادگستری گرگان، از دفاتر شعب هم بازدید و صحبت‌های کارکنان درباره مشکلات و نیاز‌های آنان را شنید و برای تسهیل در امر دادرسی الکترونیکی محاکم؛ دستور‌های لازم برای تامین نیازمندی‌های مجموعه را صادر کرد.

مراجعان به دادگستری گرگان هم امروز در راهرو‌های این مجتمع درخواست‌های حقوقی و قضایی خود را با رئیس کل دادگستری استان در میان گذاشتند.


http://www.caspiankhabar.com/92176



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96