اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال برای باغ موزه دفاع مقدس گلستان
استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تسریع در ساخت باغ موزه دفاع مقدس و یادمان شهدا گفت که تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس استان تخصیص یافته که امیدواریم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی استان باشیم.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از روابط عمومی استاندار ی گلستان، هادی حق‌شناس شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس  گلستان اظهار داشت:تدوین و نشر آثار شهدا,رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس زمینه انتقال واقعیت ها به نسل بعد را فراهم کرده و از انحراف جلوگیری می کند

وی افزود:المان ها و یادمان های شهدا در اکثر شهرهای گلستان اجرایی شده و ستاد هماهنگی شهدای شهرستان باید موارد باقیمانده را هرچه سریعتر به اتمام برساند.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

این طرح  فرهنگی  در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز گردید.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی(ره)لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.


http://www.caspiankhabar.com/92180



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96