اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مجازات راننده متخلف به جای رفتن به زندان/۱۸۰۰ رأی جایگزین حبس در گلستان صادر شد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: محکوم به حبس در علی آباد کتول که یک خانم شاغل در امور آموزشی بود به جای زندان، به زوج‌های جوان مشاوره می‌دهد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دادگستری  گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهار داشت:محکوم این پرونده، خانم جوانی است که به علت بی احتیاطی هنگام رانندگی، یک نفر را مصدوم کرد و  دادگاه  این فرد را از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم هم به یک ماه زندان محکوم کرد.

آسیابی ادامه داد:با توجه به اینکه متهم سابقه کیفری نداشت  قاضی  پرونده این فرد را که در زمینه امور آموزشی شاغل است به جای زندان به ارائه مشاوره مکلف کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:بر اساس رای قاضی، این فرد باید 50 ساعت در امور خانواده به زوج‌های جوانی که در آستانه ازدواج قرار دارند مشاوره رایگان ارائه دهد.

وی ادامه داد:قاضی در رای خود برای این فرد نوشته است این رای از نظر انسانی پسندیده تر و از نظر قضایی قابل دفاع تر است.این رای با نظارت اداره بهزیستی شهرستان و واحد اجرای احکام علی آبادکتول اجرا می‌شود.

 آسیابی با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیشروی کشور در صدور آرای جایگزین حبس است،خاطرنشان کرد:قضات گلستان از ابتدای سال تاکنون نزدیک یه یکهزار و 800 رای جایگزین حبس صادر کرده‌اند.

وی تصریح کرد:مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی که جرایم سبک مرتکب می‌شوند و سابقه‌دار نیستند، صادر می‌شود اما برخورد دستگاه قضایی با مجرمان جرایم خشن قاطعانه و بدون اغماض است.


http://www.caspiankhabar.com/92195



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96