اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دادگستری  گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهار داشت:برای حل و فصل مسالمت آمیز خصومت‌ها و اختلافات همه پرونده‌های قابل گذشت ابتدا به شعب صلحی  شورای حل اختلاف  استان ارجاع می‌شود تا طرفین در فضایی آرام و بدون تنش با حضور اعضای مجرب شورای حل اختلاف برای حل اختلافات خود چاره جویی کنند.

وی افزود:جلوگیری از عمیق و ریشه‌دار شدن اختلافات و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در اختیار دادن فرصت بیشتر به طرفین برای کاستن از عصبانیت و گفت‌وگوی راهگشا با یکدیگر و در نهایت کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادسراها از مزیت ارجاع پرونده‌ها به شورای حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به میانگین کشوری 34 درصدی سازش پرونده‌ها در شعب شورای حل اختلاف گفت:این رقم در گلستان 38 درصد است و امیدواریم با استفاده از حضور ریش سفیدان و بزرگان اقوام و مذاهب استان امسال درصد بیشتری از پرونده‌ها با سازش ختم به خیر شود.

وی خاطرنشان کرد:مشارکت ریش سفیدان و علما و استفاده از اعضای توانمند در شعب سازشی از علل بالا بودن میانگین سازش پرونده‌ها در استان گلستان است.

آسیابی با بیان اینکه پارسال 128 هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شد، گفت:هم چنین در سال گذشته 25 درصد پرونده‌های دادسرا‌ها به شورا ارجاع شد که 56 درصد این پرونده‌ها با سازش مختومه شده است.


http://www.caspiankhabar.com/92198



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96