اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتخاب شهردار گرگان؛ ۳۷ نفر برای توسعه شهر پیش‌گام شدند
فرآیند انتخاب شهردار گرگان با ارایه برنامه و مدارک ۳۷ داوطلب تصدی این پست وارد مرحله جدیدی شده و اعضای شورای شهر امیدوارند قبل از ۱۵ شهریور بعنوان مهلت نهایی، نفر اول مدیریت اجرایی مرکز استان گلستان را مشخص کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  گرگان  با ۳۵۰ هزار نفر دومین شهر پرجمعیت شمال کشور است که با وجود برخورداری از بسیاری از خدمات شهری و زیر ساخت های ارتباطی، با مشکلات و تنگناهای متعددی همچون کمبود فضای سبز، ترافیک شهری،دست فروشی، کودکان کار و سد معبر و حاشیه نشینی دست به گریبان است.

 درگذشته و ادوار مختلف شورای اسلامی شهر گرگان  شهردار ان پروژه ها و طرح های زیادی را برای گرگان اجرا کردند و اعضای دوره ششم شورا امیدوارند با انتخاب فرد جدید بخشی از این مشکلات به طور کامل برطرف شود.

از زمان آغاز فعالیت شورای ششم در ۱۴ مرداد تاکنون ۱۰ جلسه در پارلمان شهری برگزار شد اما ۹ عضو شورانشین گرگان هنوز برای انتخاب بهترین گزینه به توافق نهایی و نظر مشترک نرسیدند.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان به ایرنا گفت که تاکنون ۳۷ نفر برای تصدی پست  شهرداری  گرگان رزومه و سوابق کاری خود را به  شورای شهر  ارسال کردند.

حجت مقسم اظهار داشت:تلاش می کنیم از بین افراد متقاضی ابتدا مدارک تحصیلی و روزمه را بررسی کرده سپس چند فرد منتخب با حضور در صحن علنی شورا به ارایه برنامه بپردازند و در نهایت نیز شهردار گرگان از میان این نفرات انتخاب و تا ۱۵ شهریور معرفی شود.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد:‌روند انتخاب شهردار بدون حاشیه و در فضایی منطقی ادامه دارد و تلاش می کنیم در مدت قانونی شهردار را انتخاب کنیم.

مقسم ادامه داد:در انتخاب شهردار گرگان ، سند چشم انداز پنج ساله شهر ملاک اعضای شورای شهر خواهد بود.

ناصر گرزین دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم گفت:روند انتخاب شهردار گرگان طولانی شده که باید با افزایش تعداد جلسات، زمان از دست رفته را جبران کنیم.

 گرزین ادامه داد:گرگان به شهرداری نیاز دارد که علاوه بر توانمندی، پاک دستی و تخصص در مقوله جذب سرمایه گذار هم برای شهر ثمربخش باشد.

وی تاکید کرد:با وجود اینکه در انتخاب شهردار دچار تاخیر شده ایم اما باید با وسواس و دقت نظر عمل کنیم تا در آینده دچار پشیمانی نشویم.

 مهران کاظم نژاد دیگر عضو شورای شهر گرگان هم به خبرنگار ایرنا گفت:در حال حاضر پروژه های  عمرانی  زیادی در گرگان در دست اجرا است که تکمیل و بهره برداری از این طرح ها با اعتبار چند صد میلیارد تومانی به شهرداری دارای برنامه و قدرت تدبیر و برنامه ریزی بالا احتیاج دارد.

وی بیان کرد:تله‌کابین، بازار هفت موزه و شهر بازی مدرن گرگان از جمله پروژه هایی است که به عنوان تعهدات شورای ششم به مردم باید با زمان بندی مشخص به اتمام برسد.

 رییس شورای شهر گرگان هم در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن قبول تاخیر در انتخاب شهردار گفت:تلاش می کنیم همه گزینه های داوطلب به دقت ارزیابی و بهترین و شایسته ترین فرد را به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

 صفرعلی پایین محلی ادامه داد:گرگان به مدیری نیازمند است که بتواند چشم اندازهای ترسیم شده برای مرکز استان را به سرانجام برساند و به همین دلیل مجالی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

احداث پروژه تله کابین ناهارخواران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال ،ساخت شهربازی مدرن گرگان به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ساخت بازار سنتی هفت موزه شهرهای ایران با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه های ترسیم شده شورای ششم برای گرگان است.

 شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد. 


http://www.caspiankhabar.com/92202



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96