اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حواشی شورای شهر گرگان پررنگ‌تر از متن/ مردم قربانی تنش‌ها نشوند
حدود یک ماه از آغاز فعالیت شورای ششم شهر گرگان می گذرد و طی این مدت شاهد ایجاد حواشی‌ در فضای حقیقی و مجازی بوده ایم، امری که در صورت استمرار مصلحت شهر را در معرض آسیب قرار می دهد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، همه چیز از نهمین جلسه شورای شهر  گرگان آغاز شد، البته حواشی قبل از آن هم وجود داشت اما تاکنون به این شکل خود را نشان نداده بود.در این جلسه درگیری‌های لفظی متعددی بین اعضای شورا ایجاد و آن را به یکی از مباحث داغ در فضای مجازی و محافل حقیقی تبدیل کرد.

برخی از اعضای شورای شهر سرآغاز این تنش را بحث«اولویت انتخاب شهردار»و دسته دوم در مورد مطرح شدن«لایحه تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری »می‌دانند.

شورایی که در بدو تشکیل هیئت رئیسه دچار دودستگی شده هم اکنون علیرغم تظاهر به همدلی همچنان آسیب پذیر است و باید در مهم‌ترین وظیفه، یعنی انتخاب شهردار، مصالح شهر را در نظر بگیرد.

بدون شک این رفتارها و بازتاب این تنش‌ها در فضای مجازی چهره شهر و استان را مخدوش خواهد کرد.

اعضای شورا، نمایندگان مردم بوده که باید سعه صدر داشته و بتوانند رفتار خود را کنترل کنند و تکرار این رفتارها و تشنج‌ها در صحن شورا از سوی مردم پذیرفتنی نیست.

با تحقیق و تفحص موافق هستیم

عضو شورای اسلامی شهر گرگان که سابقه چندین دوره حضور در شورای شهر را دارد در این خصوص گفت:اولین وظیفه شورا بعد از تعیین هیئت رئیسه انتخاب شهردار است و قطعاً شورای شهر گرگان هم باید این کار را در دستور کار قرار می‌داد اما متأسفانه دیر وارد بررسی موضوع شده و حواشی هم که ایجاد شده برای همین امر بود.

حواشی شورای شهر گرگان پررنگ‌تر از متن/ مردم قربانی تنش‌ها نشوند

 ناصر گرزین افزود:علت اصلی تنش به وجود آمده در صحن شورا به دلیل تأکید بر اولویت قرار دادن انتخاب شهردار بود و علت دیگری نداشت.

وی بیان کرد:اعضا حق نظارت بر شهرداری را داشته و ما هم با تحقیق و تفحص کاملاً موافق هستیم ولی تاکید ما بر این است که موضوع انتخاب شهردار باید تسریع شود زیرا ما به روزهای پایانی مهلت قانونی انتخاب شهردار نزدیک شده و بعد از ۲۵ روز اولین جلسه برای انتخاب شهردار شکل گرفته است.

گرزین تأکید کرد:ما برای انتخاب شهردار فرصت زیادی نداریم و با توجه به بحث‌های مطروحه بالاخره انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت و باید تا آخر هفته شهردار را انتخاب کنیم و فرصت سوزی جایز نیست.

تاکنون ندیده ام که هیئت رئیسه یک دست از یک جناح خاص باشد و این امر برای شورا خطرناک استاین عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد:برای مدیریت شهرداری گرگان، مدیری باتجربه و دارای سابقه کار در شهرداری، فردی که مدیر درآمدی خوبی باشد، لازم داریم.

گرزین با پذیرش دودستگی در شورای شهر گرگان، اضافه کرد:در این دوره در انتخاب هیئت رئیسه دو دستگی عمیقی ایجاد شده و اخلاق‌مداری رعایت نشد.

وی بیان کرد:متأسفانه دخالت‌هایی در انتخاب هیئت رئیسه اتفاق افتاد و هیئت رئیس با ۶ نفر در خارج از شورا بسته شد که باعث روی دادن این موضوعات شده است.

گرزین اضافه کرد:بنده در ۱۵ هیئت رئیسه حضور داشته و تاکنون ندیده‌ام که هیئت رئیسه یک دست از یک جناح خاص باشد و همیشه گروه‌های اقلیت هم در هیئت‌رئیسه وجود داشت؛ به نظر من این مر کار حرفه‌ای نبود و برای شورا خطرناک است.

وی با بیان اینکه ما باید مشکلات را در درون خود مجموعه شورا حل کنیم، تأکید کرد:ما یک مجموعه هستیم و باید با هم کار کنیم و نباید بی حرمتی و توهین صورت بگیرد.

داد و بیداد کردن شایسته شورا نیست

در حالی که گرزین اعلام می‌کند با تحقیق و تفحص موافق است اما رئیس شورای شهر گرگان نظر دیگری دارد، صفرعلی پایین محلی به خبرنگار مهر، گفت:اتفاقات در صحن شورا فقط به خاطر تحقیق و تفحص بود و هر مطلب دیگری را تکذیب می‌کنم.

حواشی شورای شهر گرگان پررنگ‌تر از متن/ مردم قربانی تنش‌ها نشوند

وی افزود:مبارزه با فساد هزینه دارد و چون ما با شعار پاکدستی، کارآمدی و شفافیت مالی روی کار آمده ایم، مردم از ما انتظار دارند که جلوی فساد گرفته شود لذا این کار را ادامه خواهیم داد.

وی گفت:۲۶ میلیارد تومان در سازمان فرهنگی و ورزشی هزینه شده و می‌خواهیم بررسی کنیم که این مبلغ به کجا رفته است.

پایین محلی بیان کرد:لانه‌های فساد در شهرداری گرگان باید تسخیر شود زیرا عده‌ای در شهرداری اموال بیت المال را هدر می‌دهند.

وی که حاضر به عذرخواهی از اعضا نشد، تصریح کرد:کسی در صحن به شخصی توهین نکرد و فیلم آن هم موجود است و داد و بیدا کردن اعضای شورا با جایگاه شورا هماهنگی ندارد.

صحن شورا باید آرامش داشته باشد

و اما میثم حسینی که خود یکی از عاملان درگیری‌های لفظی در صحن شورا بوده، در دهمین جلسه شورای شهر گرگان گفت:درست است که این مشکلات در شورا ایجاد شده اما رفاقت‌ها به هم نمی‌خورد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود:هر چه صحن شورا آرامش و حاشیه امن بیشتری داشته باشد قطعاً انتخاب شهردار مدبر، ولایت‌مدار و پاک دست به راحتی انجام می‌شود.

مهران کاظم نژاد، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم بیان کرد:بحث ما بررسی انتخاب شهردار بوده و مستندات آن موجود بوده و تحقیق و تفحص از مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی حق ما است.

حواشی شورای شهر گرگان پررنگ‌تر از متن/ مردم قربانی تنش‌ها نشوند

احترام هر فرد واجب است

دیگر عضو شورای شهر گرگان هم گفت:از اتفاقات روزهای گذشته متأسفم و شانیت و شخصیت هر فردی واجب و محترم است.

عیسی مهری ادامه داد:همکاران بنده در شورا نماینده کل مردم بوده و اگر اهانتی شود اهانت به مردم است.

وی ادامه داد:اتفاقاتی که رخ داد به دلیل حضور در جلسات فشرده و زیاد بوده و هجمه‌های زیادی هم در فضای مجازی علیه اعضا شکل گرفته است.

مهری تصریح کرد:کسی از این هجمه‌ها بی نصیب نمانده و فضاها را به سمتی می‌برند که مشکلات روحی و اجتماعی برای اعضای شورا ایجاد شود.

وی تاکید کرد:همه باید سعه صدر داشته باشیم زیرا حساس‌ترین بخش شورا تعیین شهردار توانمند است تا مشکلات و موانع شهر را برطرف کنند.

مهری با بیان اینکه ما به ۵۰۰ هزار نفر متعهد هستیم، گفت:باید شورا را به سمت آرامش ببریم و همه اعضا هم استقلال رأی دارند.

دیگر عضو شورای شهر گرگان هم بیان کرد:در هیچ جای دنیا دیده نشده که رئیس شورا دیالوگ«به کسی ربطی ندارد»را بیان کند و این امر شایسته نیست.

حمیدرضا آقاملایی با بیان اینکه ما مخالف تحقیق و تفحص نبوده و بر روی نظارت شورا تأکید داریم، اضافه کرد:رئیس شورا در ابتدای کار بوده و پخته نیست و قطعاً در چند ماه آینده به شیوه بهتری عمل خواهد کرد.

انتخاب شهردار توانمند و مدبر در مهلت قانونی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر است لذا نمایندگان مردم گرگان در شورا به جای پرداختن به حاشیه باید به متن توجه داشته باشند تا با همگرایی و وحدت توسعه شهر را رقم بزنند.


http://www.caspiankhabar.com/92213



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96