اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل محیط زیست گلستان:

دود در جهان نما ناشی از کُنده های سوخته است
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان این که دود در جهان نما ناشی از کُنده های سوخته است، گفت: از همان روز اطفای حریق محیط بانان در محل حاضر بوده و عملیات پاکسازی را انجام می دهند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه(۱۱ شهریور)آتش سوزی در منطقه حفاظت شده  جهان نما  آغاز شد و بعد از چندین ساعت با همکاری نیروهای  محیط زیست ، منابع طبیعی، نیروهای مردمی، انتظامی و بسیج اطفا شد.

اما علیرغم اینکه مسئولان خبر از اطفا کامل می دادند تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که عده ای مدعی بودند،  حریق  در جهان نما همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در این خصوص گفت:آتش منطقه مغزی جهان نما روز جمعه اطفا شده و دودهای ساطع شده ناشی از کنده های بر جای مانده هستند که در جای خود ثابت بوده و خطری ندارند.

محمدرضا کنعانی افزود:از همان روز اطفای حریق محیط بانان در محل حاضر بوده و عملیات پاکسازی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه محیط بانان ها روی کنده ها را با خاک می پوشانند، اضافه کرد:ممکن است این دود تا یک هفته ادامه داشته باشد زیرا بارشی اتفاق نیفتاده که پاکسازی کامل انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد:مشاهده دود موردی و پراکنده بوده و در فضای محدود است.

طبق گفته وی ۱۲۹ هکتار از اراضی جهان نما به صورت پراکنده دچار خسارت شده که هنوز ارزیابی‌ها به اتمام نرسیده است.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم اعلام کرد:آتشی در جهان نما نداریم و ممکن است دود ناشی از کنده های برجای مانده باشد که قابل شعله ور شدن نیست.

گفتنی است در عملیات اطفا حریق جهان نما بیش از ۲۰۰ نیرو در محل حاضر بوده و صعب العبور بودن منطقه و نوع آتش سوزی شرایط را برای اطفا دشوار کرده بود که در نهایت عصر جمعه آتش به طور کامل خاموش شد.


http://www.caspiankhabar.com/92224



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96