اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس فتا گلستان خبرداد؛

تشکیل ۳۰ پرونده با موضوع پیامک جعلی ثنا/۲ میلیارد کلاهبرداری شد
رئیس پلیس فتا گلستان از تشکیل ۳۰ پرونده کلاهبرداری با موضوع پیامک جعلی ثنا در استان خبرداد و گفت: در این پرونده ها دو میلیارد تومان از حساب افراد برداشته شده است.

سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد:ارسال پیامک‌های حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، یکی از ترفندهای مجرمین سایبری است و متأسفانه تعدادی از افراد به دلیل بی‌دقتی و یا بی‌اطلاعی، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس  پلیس فتا  استان گلستان از افزایش  کلاهبرداری  از این طریق خبرداد و گفت:اخیراً شاهد حضور برخی مراجعه‌کنندگان به مجموعه پلیس فتا استان هستیم که اعلام می کنند از حساب بانکی آن‌ها مبالغی برداشت‌شده است.

وی بیان کرد:طی بررسی ها مشخص شد که پیامکی تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی برای این افراد ارسال و از این کاربر خواسته شده تا برای اطلاعات بیشتر، وارد لینک مربوطه شوند که کلیک بر روی لینک آنها را به صفحات جعلی شده هدایت خواهد کرد.

پرسا اضافه کرد:از ابتدای سال تاکنون، ۳۰ پرونده قضایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در این راستا تشکیل شده و همچنان شاهد حضور مراجعه‌کنندگان در ارتباط با این نمونه از پرونده‌ها هستیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به مردم توصیه کرد:وارد هر لینک پیشنهادی و مشکوک نشوند و فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند.

وی افزود:برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز چگونه وجهی نیست و برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92263



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96