اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان خبرداد؛

افزایش ۴۰ درصدی کشف احتکار در گلستان/حامی تولیدکنندگان هستیم
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۴۰ درصدی کشف احتکار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب، از افزایش ۴۰ درصدی کشف  احتکار  در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد:ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال است و در سال گذشته ۲۸۵ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال بوده است.

وی ضمن تاکید براین نکته که اهتمام پلیس در بحث احتکار جدی است، بیان کرد:کشفیات پلیس در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش انبارهای کشف شده، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان این نکته که با توجه به شرایط حاکم بر التهابات بازار چهار مرحله طرح مبارزه با احتکار اجرا کردیم، افزود:در اجرای این طرح ها ۲۳ نفر دستگیر شدند که ارزش ریالی مجموع این طرح ها بالغ بر ۱۲۰ میلیار ریال بوده است.

سرهنگ پهلوانی نسب ضمن یادآوری این نکته که کشفیات ویژه ای در ۶ ماهه نخست سال جاری داشتیم، اضافه کرد:یکی از این کشفات یک فقره احتکار نهاده دامی از نوع کنجاله سویا به میزان ۶۸ تن و به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان کردکوی بود که با اطلاعات واصله بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی شهرستان کردکوی در جریان قرار گرفت و این انبار شناسایی و ضبط شده وپرونده روانه تعزیرات شد.

کشف احتکار ۵۰ تن سیمان

وی از کشف یک فقره احتکار سیمان به میزان ۵۰ تن و ۱۱۵ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت:خوشبختانه تمامی این موارد با رصد اطلاعاتی نیروی پلیس کشف شد.

رئیس پلیس امنیت  اقتصادی  گلستان کشف دو فقره احتکار روغن دیزل به میزان ۶۱ هزار و ۸۵۸ لیتردر سال جاری را از دیگر اقدامات پلیس دانست و اضافه کرد:این کشفیات به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در یک عملیات مشترک شهرستان های گرگان و علی آباد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد:این عملیات در فصل برداشت گندم امسال انجام شد زیرا در این زمان اکثر خودروی های سنگین و نیمه سنگین نیاز به روغن های موتور دیزلی و سنگین دارند به همین واسطه چند عمده فروش در گرگان و علی آباد در برهه ای از زمان نسبت به فروش این کالاها امتناع می کردند که در یک عملیات پلیسی انبار کشف و ضبط شد.

وی کشف یک فقره احتکار تخم مرغ به میزان ۳۰۷ تن و به ارزش ۵۰ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال در گنبد کاووس را از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی دانست و در این رابطه گفت:این کالا در دو سردخانه گنبد کاووس احتکار شده بود که با ورود پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و تحویل تعزیرات شد.

حمایت پلیس از عرضه کنندگان قانونمند

به گفته سرهنگ پهلوانی نسب، هرشرکتی در راستای قانون موجودی انبارش را ثبت سامانه کرد از آنها حمایت می شود در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما پیش بینی و پیشگیری است، افزود:هرکس مرتکب احتکار شود با رعایت امکانات و شرایط خاطی و دفعات، مراتب جرم تادیب به مجازاتی از دو تا ۱۰ برابر به قیمت کالای احتکار شده و شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می شود.

وی سوجویی، منفعت طلبی زیاد و اغراض، اهداف سیاسی وعدم آگاهی اصناف نسبت به مقررات را به عنوان مهمترین علل احتکار جرم در جامعه برشمرد و افزود:نگهداری کالا در انبارهای عمده و عدم عرضه، دپو در انبارهای گمرک و عدم ترخیص بدون دلیل و نگهداری در سردخانه های بزرگ و عدم عرضه در محل های توزیع از متداول ترین روش های احتکار در استان است.

در حوزه احتکار برخی قوانین بازدارنده نیست

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه در حوزه احتکار برخی قوانین بازدارنده نیست، افزود:برای رفع خلاهای قانونی این موارد باید اصلاح شود؛ به عنوان مثال در حوزه گندم که یکی از اولویت های استان به شمارمی رود را نمی توان در مواردی تحت عنوان قاچاق مطرح کرد بلکه فقط در بحث احتکار آن امکان ورود پلیس وجود دارد.

وی در خاتمه به رفع و اصلاح این خلاهای قانونی تاکید و گفت:وجود چنین مواردی در آینده صدماتی را به اقتصاد استان وارد خواهد کرد براین اساس به رفع این اشکالات در آینده نزدیک اقدام خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/92277



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96