اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هواشناسی: گلستان آخر هفته میزبان سرمای پاییزی است
مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به شمالی شدن جریانات سطح زمین در روزهای پایانی هفته اخیر گفت که گلستانی‌ها در این مدت شاهد افت محسوس دما بوده و نخستین سرمای پاییزی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  نوربخش داداشی ، اظهار داشت:از عصر فردا پنج‌شنبه به تدریج افزایش ابر،  بارش  باران و رعد و برق در مناطق غربی گلستان رخ خواهد داد و وزش باد شدید ، مواج شدن دریا و ایجاد کولاب و کاهش دما از دیگر پیامدهای شمالی شدن جریانات جوی در سطح زمین در استان خواهد بود.

 وزش تندباد در مناطق جنگلی، خزان برگ های جنگلی به ویژه برگ های رنگارنگ درختان انجیلی را تشدید کرده و سیمای گلستان را پاییزی خواهد کرد.

داداشی گفت:شرایط ناپایدار تا یکشنبه آینده در گلستان تداوم خواهد داشت.

گلستان ۱۶۰ سامانه و ایستگاه شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای(خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه فرودگاهی، ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی(اینچه برون و مراوه تپه)و یک سکوی دریایی فعال دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است و با موقعیت طبیعی شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریا، میانگین بارندگی بین ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر دارد.

در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در ۳۳ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند که از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92291



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96