اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده مرزبانی گلستان:

علائم هشدار در نیمی از محدوده مرزی گلستان و ترکمنستان نصب شد
فرمانده مرزبانی گلستان با قدردانی از همراهی مطلوب و همیشگی مرزنشیان در حراست از سرحدات ایران گفت که در راستای طرح حریم امنیتی تاکنون ۵۰ درصد علائم هشدار در مرزهای مشترک این استان با ترکمنستان نصب شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سرهنگ بهزاد ابراهیمی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت:علائم هشدار بقیه مرزهای مشترک گلستان با  ترکمنستان  در اختیار پیمانکار قرار گرفته و به زودی نصب خواهد شد.

وی همراهی بزرگان، ریش سفیدان، ائمه جمعه و جماعات در نقاط مرزی گلستان را از عوامل موثر در ایجاد تعامل و همکاری بین مرزنشین و  مرزبانی  دانست و گفت:آگاهی بخشی برای تشریح مقررات مرزی و شرح وظایف مرزنشینان و مرزبانان بر این تعامل خواهد افزود.

ابراهیمی ادامه داد:مرزنشینان گلستان پیش از شکل‌گیری منسجم نیروهای مسلح در سرحدات، حافظ مرزها بودند و بعد از مشخص شدن وظایف نیروهای مسلح و حضور مرزبانی در این منطقه، رابطه تنگاتنگی بین مرزبان و مرزنشینان در گلستان برقرار شد.

فرمانده مرزبانی گلستان همچنین با اشاره به کاهش دستگیری  شکارچیان غیرمجاز  پرندگان شکاری در ۶ ماه نخست امسال گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۴ شکارچی غیرمجاز توسط مرزبانان استان دستگیر شدند که این آمار در مجموع ۱۲ ماه سال گذشته ۹۸ مورد بود.

ابراهیمی ادامه داد:با وجود آن که برخورد با شکارچیان جزو وظایف سازمانی مرزبانی نیست اما در ۲ سال گذشته و با هدف جلوگیری از نابودی از گونه های جانوری و شکاری، طرح جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری از سوی مرزبانی استان در حال انجام است.

از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز ایران با ۱۶ کشور پیرامونی خود، سهم گلستان با کشور ترکمنستان ۴۵۸ کیلومتر شامل ۲۶ کیلومتر مرز دریایی، ۸۵ کیلومتر مرز ساحلی و مابقی مرز خشکی است.

فرمانده مرزبانی گلستان به فعالیت صیادی اغلب مرزنشینان استان اشاره کرد و از دولت و مسئولان خواست برای اشتغال این افراد فکر اساسی کنند زیرا به علت کمبود منابع دریایی و عقب نشینی آب دریای خزر، صیادان ناخواسته وارد حریم دریایی کشور مقابل می‌شوند که مشکلاتی در پی خواهد داشت.

ابراهیمی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح حریم امنیتی در گلستان اظهار داشت:این طرح در سال ۸۷ پس از یک انجام مطالعات منطقه‌ای تهیه و ابلاغ شد که اجرای آن برعهده هنگ مرزی اترک و پایگاه دریایی بندرترکمن است.


http://www.caspiankhabar.com/92302



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96