اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعطیلات آخر هفته سفر نروید
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:مسافرت به ویژه در روز‌های تعطیل آخر هفته می‌تواند زمینه بروز پیک ششم را فراهم کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا فاضل  رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:مسافرت و حضور مردم در اماکن عمومی به ویژه در روز‌های تعطیل آخر هفته می‌تواند زمینه بروز پیک ششم را فراهم کند، به این دلیل که هنوز به ایمنی جمعی با واکسیناسیون نرسیده ایم.

او از افرادی که هنوز  واکسن  تزریق نکرده اند خواست سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

این مقام مسئول گفت:با اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه  کرونا ویروس، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی بعضی از هم استانی‌ها کاهش پیدا کرده است که این موضوع می‌تواند به تشدید دوباره بحران کرونا منجر شود.

فاضل گفت:هر گونه سهل انگاری و ساده انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند سبب شیوع موج‌های دیگری از بیماری کووید۱۹ باشد.

او گفت:ایمنی جمعی با واکسیناسیون در برابر کرونا تنها دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن خواهد بود و اکنون بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به بهانه تزریق دوز اول واکسن می‌تواند ما را گرفتار پیک سخت دیگری می‌کند.

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه تا کنون ۵۵ درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند افزود:تا کنون ۸۲۶هزار و ۷۵۹نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نوبت دوم هم به ۴۰۸ هزار و ۶۵۷گلستانی تزریق شد.


http://www.caspiankhabar.com/92304



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96