اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم غرب گلستان: اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی به ساخت بیمارستان گمیشان اختصاص یافت
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس از تصویب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان شهرستان محروم گمیشان خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، عبدالجلال ایری، اظهار داشت:غرب استان شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز،  بندرترکمن  و  گمیشان  یکی از حوزه‌هایی است که به‌رغم قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها کمتر به آن توجه شده است.

وی با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در غرب استان گفت:برخی از شهرستان‌ها مانند گمیشان یا سیمین شهر با جمعیت بیشتر از 30 هزار نفری هنوز  بیمارستان  ندارند و با توجه به همه گیری کرونا در یکی دو سال اخیر، بیماران این شهرها با مشکلات زیادی مواجه بودند.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در  مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه گمیشان یکی از 31 شهرستان محروم کشور است، افزود:احداث بیمارستان گمیشان با اینکه چند سالی بود شروع شده و یک سال از این فرآیند آن گذشته بود اما پیشرفت خاصی نداشت.

وی گفت:با پیگیری‌هایی که انجام دادیم 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان مصوب شد که 30 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.اسناد مناقصه به زودی بازگشایی می‌شود و امیدواریم تا مرحله سقف وآجرچینی با همین اعتبار بتوان کارها را انجام داد.

ایری ادامه داد:برای سیمین شهر با توجه به جمعیت 30 تا 40 هزار نفری آن درخواست بیمارستان 32 تختخوابی به وزارت بهداشت داده شد و با رایزنی با  بنیاد مستضعفان  امیدواریم عملیات اجرایی این بیمارستان زودتر به نتیجه برسد.
 

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر و همزمان با شیوع کرونا زیرساخت‌های  درمانی  در شهرهای غرب استان بهبود یافته است، گفت:تا چند سال قبل بیمارستان کردکوی به‌عنوان مرکز قلب استان بود اما به علت ضعف‌های زیرساختی و نبود تجهیزات کافی نتوانست خدمات لازم را به بیماران ارائه دهد و متأسفانه دستگاه‌هایی که در این بیمارستان وجود داشت مستهلک شده بود.در این مدت این بیمارستان به سی تی اسکن مجهز شد و آنژیوگرافی جدید در این بیمارستان تأمین و نصب شده است.ضمن اینکه یک دستگاه آنژیوگرافی دولتی هم تأمین شده و در حال انتقال به این بیمارستان است.

نماینده مردم بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان در مجلس درباره ارتقای تجهیزات بیمارستان بندرگز هم گفت:بیمارستان بندرگز، مرکز جراحی چشم استان است اما هنوز ضعف‌های اساسی دارد.برای این بیمارستان هم در چندماه اخیر سی‌تی‌اسکن درخواست شده که به‌زودی منتقل و نصب می‌شود.بیمارستان بندرترکمن هم مرکز ترومای استان بود که در زمینه تجهیزات با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی دستگاه سی تی اسکن نداشت که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از وزارت بهداشت انجام شد این دستگاه در این بیمارستان نصب شد.

وی افزود:تا پیش از شیوع کرونا اغلب بیمارستان‌های استان فاقد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بودند اما اکنون بیمارستان‌های کردکوی، بندرگز و بندرترکمن به اکسیژن ساز تجهیز شده‌اند.

ایری ادامه داد:برای بیمارستان بندرترکمن با توجه به تصادفات شدیدی که در محورهای این شهرستان رخ می‌دهد یک دستگاه آمبولانس اختصاص پیدا کرد.همچنین دو دستگاه آمبولانس برای بیمارستان تأمین اجتماعی کردکوی و بندرگز مصوب شده است.به گمیشان نیز از محل اعتبارات سیل یک دستگاه آمبولانس بسیار پیشرفته اختصاص پیدا کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/92318



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96