اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

آمار مبتلایان کرونا در گلستان باز هم افزایشی شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: پس از کاهش چند روزه تعداد مبتلایان و به دلیل کم‌شدن سطح رعایت شیوه‌نامه‌ها، از روز گذشته تاکنون تعداد بیماران کرونایی این استان ۷.۹ درصد بیشتر شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  عبدالرضا فاضل  روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا  اظهار کرد:روز گذشته تعداد مبتلایان بستری به علت ابتلا به کرونا ۱۹۱ نفر بوده که با افزایش ۱۵ نفری امروز به ۲۰۶ نفر رسید که از این تعداد حال ۱۴ نفر وخیم است.

وی افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش بیشتر چتر واکسیناسیون در این استان گفت:روز گذشته ۳۵ هزار دُز  واکسن  در استان تزریق شد و مجموع واکسن‌های تزریق شده استان به یک میلیون و ۳۸۴ هزار دُز رسید که سهم دُز اول ۹۳۷ هزار و ۴۰۰ واکسن معادل ۶۳ درصد کل واجدین شرایط بود.

وی افزود:همچنین ۱۸۶ هزار و ۳۰۰ گلستانی در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند که از جمع افراد این رده سنی نیز تاکنون ۵۶ هزار و ۴۸۰ هزار نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:در حال حاضر آزادشهر، رامیان، بندرترکمن، گمیشان و کردکوی در وضعیت آبی و بندرگز، آق‌قلا، گرگان، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و آزادشهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 استاندار  گلستان هم در این جلسه گفت:تغییر رنگ شهرستان‌های استان از قرمز و نارنجی به زرد و آبی به معنی عادی‌انگاری و ساده‌انگاری شرایط نیست.

هادی حق‌شناس اظهار داشت:بسیاری از مردم و دانشجویان دغدغه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را دارند و از سوی دیگر دولت هم بر آموزش حضوری تاکید دارد اما تا زمانی که واکسیناسیون جامعه به ۷۰ درصد نرسد، شرایط بازگشایی وجود نخواهد داشت.

استاندار گلستان گفت:در روستاهای استان مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در هر کلاس به صورت حضوری دایر است.

حق‌شناس افزود:از آنجایی که بخش زیادی از خدمات اجتماعی که دولت ارائه می‌دهد، تنها با ارائه کارت واکسن قابل انجام خواهد بود، نیاز است تا مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و کارت واکسن الکترونیک خود را با ورود به سامانه ویژه کرونا به آدرس www.salamat.gov.ir دریافت کنند.

گلستان با ۱۴ شهرستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۱۴ هزار نفر در مجموعه دانشگاه‌علوم پزشکی استان در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.


http://www.caspiankhabar.com/92323



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96