اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نیاز آبی گرگان تا ۲ سال آینده تنها از طریق چاه برطرف می‌شود
مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای استفاده از آب سد و شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب شرب در گرگان، گفت: به ثمر نشستن این اقدامات کمی زمان‌بر است و دست‌کم تا ۲ سال آینده، مشکل کمبود آب گرگان تنها از طریق آب چاه برطرف می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، بهزاد هرمزی امروز یکشنبه(۱۸ مهرماه)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:سال آبی خشکی را پشت سر گذاشتیم به‌طوری که گلستان جزو چهار استان اول کشور با بیشترین میزان خشکسالی بود.در این سال ۳۰۰ میلیون مترمکعب از حجم آب سفره‌های زیرزمینی را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار  چاه  در سطح استان داریم، افزود:از این تعداد تنها ۶۵۰ چاه برای آب شرب مورداستفاده قرار می‌گیرد و در واقع ۷ درصد آب‌های زیرزمینی مصرفی در استان در بخش شرب مصرف می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان با اشاره به بارندگی‌های هفته گذشته، بیان کرد:بارندگی‌های اخیر هرچند خوب بوده اما هنوز نتوانسته آب‌های از دست رفته را به سفره‌های زیرزمینی برگرداند.

هرمزی با اشاره به کمبود آب در استان، تصریح کرد:در استان به ۶۹۰۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم اما در مواقعی در تابستان تولید ما به ۴۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسید.مدیریت این شرایط بسیار دشوار بود؛ مردم در این مدت خیلی اذیت شدند و از همراهی و صبوری آنها تشکر می‌کنیم.

وی گفت:از سال گذشته پیش‌بینی می‌شد در تابستان را مشکل کم‌آبی روبه‌رو شویم و به همین جهت پیگیری‌های زیادی با همراهی مسئولان استان انجام شد و خوشبختانه اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شد.البته اولین اعتبار از ۲۸ خردادماه تخصیص یافت درحالی‌که حفر و تجهیز چاه چندین ماه زمان می‌برد.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان با اشاره به فرسودگی شبکه، بیان کرد:در حوزه شهرها ۱۰۱۸ کیلومتر از شبکه آبرسانی فرسوده است که نیاز به اصلاح دارد.اصلاح هر کیلومتر شبکه نیاز به یک تا یک و نیم میلیارد اعتبار دارد درحالی‌که کل اعتبار سال گذشته در این بخش ۸۰۰ میلیون تومان بود.

هرمزی گفت:با توجه به اینکه هنوز سفره‌های آب زیرزمینی احیا نشده و با کمبود تولید روبه‌رو هستیم، همچنان قطعی آب در برخی ساعات برای مدیریت شبکه ادامه دارد.البته میزان قطعی آب نسبت به تابستان کاهش یافته و تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا قطعی آب در ساعاتی انجام گیرد که مردم متوجه آن نشوند یا کمتر با مشکل روبه‌رو شوند.

وی به موضوع کشف سرقت آب در  گرگان  هم اشاره کرد و گفت:این سرقت از یکی از خطوط اصلی در یکی از ۵ محور آب‌رسانی به گرگان انجام گرفته بود و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد حجم آب این لوله سرقت می‌شد.دستگاه قضایی پیگیر این موضوع است و بعد از انجام اقدامات کارشناسی، جزئیات این خبر اعلام می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/92325



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96