اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون فنی مرکز بهداشت گلستان:

واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در گلستان رشد خوبی دارد
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان رشد خوبی دارد، گفت: تاکنون حدود ۳۴ درصد از گروه سنی ۱۸۰ هزار نفری ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسن دریافت کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سیدمهدی صداقت اظهار کرد:در حال حاضر روند واکسیناسیون در استان خوب است و روزانه بیش از ۳۰ هزار دوز  واکسن  تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۴۱۷ هزار دوز واکسن  کرونا  در استان تزریق شده که بیش از ۹۶۱ هزار دوز آن مربوط به نوبت اول و ۴۵۶ هزار دوز برای نوبت دوم بوده است.

معاون فنی مرکز  بهداشت  گلستان تأکید کرد:متأسفانه هنوز هم عده‌ای در گروه‌های سنی خاص که واکسینه شدن آنها اهمیت بالایی دارد، برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند.برخی‌ها هنوز به این باور نرسیده‌اند که اگر واکسن بزنند، در اپیدمی بعدی با مشکل روبه‌رو نمی‌شوند.

صداقت بیان کرد:از فردا با همکاری نیروهای بسیج و سپاه، فراخوان تزریق واکسن افرادی که هنوز واکسن نزدند، در درب منازل آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۴ درصد جمعیت هدف در استان واکسن تزریق کردند، گفت:برای اینکه در صورت رخ دادن اپیدمی بعدی کرونا با چالش روبه‌رو نشویم، باید به پوشش واکسیناسیون ۸۰ تا ۸۵ درصد جمعیت برسیم.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در ادامه گفت:برای تسریع در بازگشایی مدارس، باید واکسیناسیون دانش آموزان را با سرعت انجام دهیم.در حال حاضر در استان مراجعه سنین ۱۲ تا ۱۸ سال رشد خوبی دارد.

صداقت خاطرنشان کرد:در برخی شهرها، اضافه‌تر از مراکز تجمعی معمول، چند مدرسه نیز به طور خاص برای واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:طی یکی دو روز آینده اولین محموله واکسن پاستوکووک وارد استان خواهد شد که بخشی از آن برای عموم مردم و بخش دیگر آن برای دوز سوم کادر درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان، واکسن‌های موجود در استان را سینوفارم، برکت و اسپوتنیک، اعلام کرد و گفت:در حال حاضر سینوفارم برای نوبت اول و دوم و برکت و اسپوتنیک برای نوبت دوم تزریق می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/92330



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96