اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ضرورت سرعت بخشیدن به برداشت میگو در گلستان/ پیش بینی برداشت هزار و ۵۰۰ تن میگو در استان
مدیرکل شیلات گلستان از ضرورت سرعت بخشیدن به برداشت میگو برای جلوگیری از بروز خسارت خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد قدس علوی مدیرکل  شیلات  گلستان در کارگروه فنی تکثیر و پرورش  میگو  گفت:امسال به برنامه پیش بینی شده میزان تولید میگو در استان می‌رسیم و در حال حاضر بالغ بر ۸۲ درصد از مقدار پیش بینی شده محقق شده است.

او افزود: پرورش دهندگان میگو باید با سرعت بخشیدن به عمل صید، از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنند.

قدس علوی ادامه داد:  آخرین مهلت برداشت میگو تا ۱۵ مهرماه اعلام شده بود، اما بنا به درخواست پرورش دهندگان  دامپزشکی  این زمان را برای دومین بار تا ۲۸ مهر ماه تمدید کرد و این در حالی است که تمامی عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش دهندگانی خواهد بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور  اقتصادی  استانداری گلستان نیز در این جلسه بر برنامه ریزی در جهت برداشت سریعتر میگو تاکید کرد و گفت:انتظار است پرورش دهندگان با بالا بردن ظرفیت برداشت، در موعد مقرر بتوانند فرآیند جمع آوری میگو‌های تولید شده را به پایان برسانند.

 در این جلسه نماینده اداره کل دامپزشکی استان در خصوص بروز بیماری لکه سفید یا هر نوع خسارتی در حین برداشت میگو تگفت:با توجه به ابلاغات مکرر شیلات و دامپزشکی به پرورش دهندگان در خصوص ضرورت جمع آوری هر چه سریعتر محصول میگو خود از مزارع، در صورت بروز بیماری، علاوه بر وارد شدن خسارت به پرورش دهندگان و متحمل شدن هزینه‌های جمع آوری و دفن بهداشتی میگو‌های تلف شده، بانک کشاورزی نیز در خصوص غرامت بیمه به دلیل نقض پروتکل‌های ابلاغی هزینه و خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

نماینده فرمانداری شهرستان  گمیشان  هم در این جلسه تبعیت از مصوبات کارگروه را خواستار شد و گفت:جلسه امروز در واقع بر محور مدیریت بحران و پیش بینی و پیشگیری بوده است.چرا که اگر بحران اتفاق بیفتد جایی برای مقابله وجود ندارد و پرورش دهنگان و واحد‌های فرآوری بایستی از مصوبات کارگروه تابعیت نمایند.

 پیش بینی می‌شود ۱۵۰۰ تن میگو سال جاری از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شود.


http://www.caspiankhabar.com/92346



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96