اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

نرخ رشد موالید در گلستان زیر یک درصد است
استاندار گلستان گفت: در شرایطی که نرخ جایگزین جمعیت در کشور ۲.۱ بوده این عدد در برخی از شهرستان های گلستان زیر یک است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، هادی حق شناس ، بعدازظهر یکشنبه در آئین افتتاح مرکز تعالی خانواده اظهار کرد:برای تحقق جامعه آرمانی باید خانوده های آرمانی بسازیم.

حق شناس طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی را سه عامل مهم در فروپاشی خانواده‌ها در جامعه برشمرد و افزود:زمانی مشکلات در جامعه حاد می‌شود که ما مسئله و اولویت‌ها را نشناسیم ولی امروزه ما به مشکلات جامعه کاملاً واقف بوده و این اولین گام در حل مسائل و مشکلات است.

 استاندار گلستان با بیان این مطلب که خانواده مالک همه منابع اقتصادی است، افزود:برای رسیدن به تولیدات مهم باید خانواده‌هایی با فضائل اخلاقی در جامعه پرورش دهیم.

نرخ رشد موالید در گلستان زیر یک درصد است

وی خانواده را مبدا همه تحولات جامعه آرمانی دانست و افزود:اگر خانواده‌ها با کیفیت باشند، جامعه و به تبع آن خدمات و کالاهای تولیدی با کیفیت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:تحصیل در شرایط مجازی هیچ گاه کیفیت تحصیل به صورت حضور در مدارس را ندارد زیرا دانش آموزان در برخورد حضوری بسیاری از فضائل اخلاقی را از معلم خود می‌آموزند؛ به طوری که در یک همه پرسی متوجه شدند از هر سه دانش آموز مقطع ابتدایی یک نفر تمایل دارد مثل معلم خود باشد.

حق شناس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت:هرچقدر هزینه برای تحکیم خانواده بدهیم به بیراهه نرفته‌ایم زیرا اگر برای تحکیم خانواده هزینه نکنیم باید برای حل معضلات خانواده‌های نامطلوب هزینه کنیم.

در برخی شهرستان‌های استان گلستان نرخ تولد بسیار کمتر از نرخ جایگزین است

استاندار گلستان با بیان این مطلب که مسئله جمعیت موضوع بسیار مهمی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود تصریح کرد:در شرایطی که نرخ جایگزین جمعیت در کشور دو و یک دهم است، این نرخ در برخی شهرستان‌های استان گلستان زیر یک است.

وی ادامه داد:این به معنای پیر شدن و کم شدن جمعیت یک شهرستان است، در این صورت آن شهرستان در آینده خالی از سکنه می‌شود، یا باید از دیگر مناطق جمعیت را وارد آن کرد که معضلات و مسائل بسیاری با خود به همراه دارد.

حق شناس افزود:بزرگترین تهدید کشورچین این است که در ۱۰ سال آینده جمعیت سالمند آن بالغ بر ۸۰ میلیون نفر یعنی معادل جمعیت کشورهایی مثل کره، ژاپن و فرانسه خواهد شد و جمعیت جایگزینی نخواهند داشت و متأسفانه همین امر در کشور ما در حال اتفاق افتادن است و ریشه آن در خانواده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد:ما آسیب‌ها را در حوزه جمعیت و خانواده می‌دانیم و لازم است با عزم و همت جدی نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

طرح مشکلات جامعه مزیت دنیای غرب است

استاندار گلستان افزود:جوامع غربی وقتی دچار مشکلی می‌شوند مسئله را مطرح کرده و به دنبال راه حل آن می‌گردند و این یک مزیت برای جوامع غربی است.

وی با تاکید این مطلب که توجه به امر خانواده از نان شب هم واجب تر است گفت:خانواده کانون عشق محبت و پشتیبانی است و اگر خانواده حفظ شود جامعه حفظ و در غیر این صورت مشکلات جامعه بیشتر می‌شود.

حق شناس یادآور شد:اگر هر خانواده آسیب ببیند تبعات آن دامن دیگر خانواده‌ها را هم خواهد گرفت و ما باید مشکلات تک تک خانواده‌ها را مشکل خودمان تلقی کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/92348



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96