اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سدهای گلستان آماده جمع‌آوری سیلاب هستند
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه قرار گرفتن در زمان بازبینی و تعمیرات سدهای استان، این تاسیسات آبی آماده جمع آوری آب‌های ناشی از بارش باران و برف روزهای آینده هستند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، شعبان رسولی روز سه شنبه اظهار داشت:در حال حاضر ۱۴ درصد ظرفیت سد ها و تالاب‌سدهای این استان معادل ۲۴۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

به گفته وی در آخرین بارش باران در مهر ماه سال جاری ، مقدار یک میلیون متر مکعب آب وارد سد های استان شده بود.

 هواشناسی گلستان از شدت بارش باران در مناطق کوهپایه و برف در ارتفاعات استان از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار داده است به طوری که این بارش‌ها به آبگرفتگی معابر شهری و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌انجامد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد و گفت:امسال برای بازبینی و تعمیر تاسیسات سدهای استان پنج میلیارد ریال اختصاص یافت.

رسولی افزود:کار بازبینی و تعمیر تاسیسات سدهای گلستان هرساله در فصل پاییز صورت می گیرد تا بدون مشکل در فصل های زمستان و بهار نسبت به جمع آوری بخشی از آب های ناشی از بارش باران و برف در منطقه اقدام شود.

در گلستان ۱۴ سد و تالاب سد در حال بهره برداری با ظرفیت ۲۴۵ میلیون متر مکعب در مناطق مختلف استان پراکنده است که بیشتر آن ها در نوار جنوبی قرار دارند.

گلستان واقع در شمال کشور با جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم در خود ، شدیدترین خشکسالی ۴۵ سال اخیر را در سال آبی گذشته به خود دیده است.

مطابق گزارش اداره کل هواشناسی گلستان، میانگین بارش استان در سال زراعی ۱۴۰۰–۱۳۹۹ معادل ۲۸۳.۳ میلیمتر بوده که نسبت به بارش بلندمدت ۳۹ درصد معادل ۱۷۷.۸ میلیمترو نسبت به سال قبل ۳۳ درصد کاهش نشان می دهد.

اقتصاد ساکنان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری در گلستان بر پایه آب و کشاورزی است.


http://www.caspiankhabar.com/92356



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96