اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رسیدگی به پرونده سرقت آب در گرگان به کجا رسید؟
بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده مربوط به سرقت آب در گرگان اعلام کرده که تاکنون در این پرونده برای یک نفر بازداشت موقت صادر و ۲ نفر دیگر نیز احضار شدند و با تکمیل کارهای کارشناسی، احتمال افزایش احضار و بازداشت متهمان وجود دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، در روزهایی که بخش زیادی از مردم  گرگان  همچنان حتی با عبور از فصل تابستان، روزانه با چندین ساعت قطعی آب روبه‌رو هستند، خبری مبنی بر  سرقت  آب از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به این شهر افکار عمومی را جریحه‌دار کرد.

ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی‌ها پرده از این اقدام غیرقانونی برداشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت که این سرقت از یکی از ۵ محور خطوط اصلی آب‌رسانی به گرگان انجام گرفته بود و حدود ۲۰ درصد حجم آب این لوله سرقت می‌شد.

یکی از ساکنین کوی دخانیات گرگان به ایسنا گفت:در تابستان امسال از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۶-۷ صبح آب ما قطع می‌شد و الان هم که فصل تابستان تمام شده همچنان قطعی‌ها ادامه دارد و تنها فرقش این است که قطعی از ساعت ۷–۸ شب شروع می‌شود و تا ۶ ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات تهیه آب، گفت:در زمان قطعی با دبه از خانه دوستان و آشنایان آب تهیه می‌کنیم.آب آنقدر کم است که به نظر نمی‌آید این مشکل با صرفه‌جویی برطرف شود.

وی بیان کرد:سرقت آب به نوعی توهین به ما بود و این کار به وضوح تضییع حق شهروندی بود.از دستگاه قضایی درخواست داریم برخورد قانونی لازم را با مسببان این کار انجام دهد.

یکی از ساکنین منطقه صیاد شیرازی گرگان نیز به ایسنا، گفت:قطعی‌های آب از تیرماه شروع شد و از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح ادامه داشت.الان هم که تابستان تمام شده باز هم برخی از روزها قطعی آب در این زمان را داریم.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه بچه کوچک داریم، برای تهیه آب سعی می‌کردیم در زمان قطعی آب به خانه اقوامی که آب آنها در زمان دیگری قطع می‌شود، برویم.

وی با اشاره به اینکه از خبر سرقت آب بسیار ناراحت شدیم، گفت:امیدواریم دستگاه قضایی به این مسئله با جدیت برخورد کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

شاید بخشی از مشکلات قطعی آب گرگان مربوط به همین مسئله سرقت آب باشد که اگر نظارت‌ها به‌طور صحیح انجام می‌گرفت، شاهد آن نبودیم.

سیاری، بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده در گفت وگو با خبرنگاران گفت:در ساعات اولیه که این موضوع از سوی اداره آب مطرح شد، دادستان گرگان شخصاً به مسئله ورود و شبانه دستورات اولیه را صادر کردند.

بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به اینکه پرونده به شعبه بازپرسی ارجاع شد، تصریح کرد:در همان زمان به همراه معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان از محل بازدید کردیم.در حال حاضر برخی کارهای کارشناسی اولیه انجام شده و هنوز هم این کار ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده را از دو جنبه بررسی می‌کنیم، افزود:در این پرونده هم با تخلفات کسانی که اقدام به این کار مجرمانه کردند و هم با مسئولینی که کم‌کاری یا بعضاً همکاری داشتند، رسیدگی می‌شود.

سیاری این اقدام را وقیحانه دانست و گفت:این افراد آب آشامیدنی که کلرزنی شده و باید وارد شبکه آب‌رسانی گرگان می‌شد را سرقت می‌کردند.

 بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده گفت:تا این لحظه برای یک نفر بازداشت موقت صادرشده و تحت نظر ضابطین  دادگستری  قرار گرفته و تحقیقات از وی ادامه دارد.علاوه بر این، دو متهم نیز احضار شده‌اند که امروز نسبت به جلب و بازداشت آنها نیز اقدام خواهد شد.

وی تأکید کرد:از نظر ما قطعاً افزایش متهمان پرونده را خواهیم داشت که البته در این راستا نیاز به کار کارشناسی دقیق داریم تا به‌خوبی بررسی شود که این سرقت چندین سال صورت می‌گرفت.

سیاری خاطرنشان کرد:بر اساس تحقیقات اولیه احتمال می‌دهیم که این آب مجدداً وارد مخزن اداره آب می‌شده و به آن اداره فروخته می‌شد؛ البته تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

وی تأکید کرد:به مردم گرگان این امید را می‌دهیم که با توجه به پیگیری‌های رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان، قطعاً با همه افراد دخیل برخورد خواهد شد.

هرچند که موضوع قطعی آب دلایل زیادی دارد اما رسیدگی جدی به این موضوع از خواسته‌های مردم است چرا که گمان می‌کنند تمامی اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انجام داده‌اند، بیهوده بوده و از جای دیگر آب به سرقت می‌رفته.


http://www.caspiankhabar.com/92364



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96