اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گنبدکاووس:

شیرینی وحدت مذاهب در گلستان با کار فرهنگی به دنیا شناسانده شود
امام جمعه گنبدکاووس با قدردانی از وحدت و همدلی حاکم بر کشور گفت: شیرینی زندگی همراه با محبت و دوستی در مناطق میزبان اقوام و مذاهب گوناگون در ایران اسلامی به ویژه استان گلستان باید با اقدامات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به عنوان الگو به دنیا نشان داده شود.

حجت الاسلام محمود ترابی روز شنبه همزمان با هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:یکی از مسائلی که در استان‌های با ترکیب جمعیت شیعه و سنی می‌تواند به عنوان الگو برای جهان اسلام و دنیا شناخته شود نوع زندگی عاطفی و دوستانه حاکم بر این مناطق است.

وی با اشاره به اهمیت اقوام و مذاهب  گنبد کاووس به شادی و غم یکدیگر گفت:در این شهرستان در صورت اینکه فردی از اهل سنت از دنیا برود، دوستان و آشنایان وی از اهل تشیع بدون توجه به تفاوت در آداب و رسوم به راحتی در مراسم عزاداری حاضر می‌شوند و بر عکس این قضیه نیز قابل مشاهده است.

وی افزود:همچنین در زمان برپایی مراسم انقلابی مانند راهپیمایی‌ها، علمای تشیع و تسنن گنبدکاووس در صفوف به هم پیوسته و دست در دست یکدیگر در حمایت از ایران اسلامی و محکومیت ایادی استکبار حضور دارند.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد:علاوه بر این در تمام ادارات و محیط‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان کارکنانی از شیعه و سنی حضور دارند که بدون هیچ حس تعارضی در حال ارائه خدمت هستند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد:مهمترین علت زندگی دوستانه حاکم بر مناطق تلفیقی ایران اسلامی، زدودن حساسیت از مسائل اختلافی است.

وی با اشاره به تلاش استعمار برای ایجاد اختلاف و درگیری و تقویت رگه‌های تعارض در میان مسلمانان، گفت:سیاست جهان اسلام در این رابطه باید التیام بخشی مسائل حاشیه‌ای ایجاد شده در مناطق تلفیقی و جلوگیری از سرایت عقاید حساسیت‌زا در زندگی جمعی باشد.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

با ابتکار حضرت امام خمینی(ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.


http://www.caspiankhabar.com/92371



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96