اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اکتشاف نفت و گاز در گلستان نتیجه داد
استاندار سابق گلستان درباره اکتشاف نفت و گاز در استان، گفت: در حفاری‌های اخیر به نفت رسیدیم و اکنون کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل هستند که آیا این استخراج مقرون به صرفه است و این مسئله می‌تواند در آینده چهره استان را متحول کند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم تکریم خود و معرفی استاندار جدید گلستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با قدردانی از همراهی گروه های مختلف سیاسی،نخبگان، رسانه‌ها و مدیران استان در مدت تصدی سمت استانداری اظهار داشت:مطلقا در استان گلستان هیچ تنش سیاسی و اجتماعی نداشتم و همه در هر مقطعی که از آنان درخواست شد پای کار آمدند و کارهای بزرگی با همراهی آنان انجام شد.

حق شناس، امنیت و وحدت موجود در استان را نشات گرفته از همراهی علما و روحانیت شیعه و سنی دانست و گفت: افزود:همه اقشار به ویزه ائمه جمعه و روحانیت در این مسیر کمک کردند.همانطور که در سیل و کرونا همه مجموعه ها به کمک مدیریت استان امدند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و ان را نتیجه همدلی و همراهی مدیران دانست و گفت:نرخ بیکاری در استان طبق آخرین امارها 8 درصد است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این نرخ 11 درصد بود.

وی از بخش خصوصی هم به علت کمک‌های آنان در موضوع کرونا قدردانی کرد و افزود:بخش خصوصی در همه موضوعات کنار ما بودند و در اپیدمی کرونا برای تهیه دستگاه تنفس مصنوعی اقدام کردند.پیش از کرونا فقط 150 دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان های استان داشتیم ولی در کمتر از 10 دقیقه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی 50 دستگاه تنفس مصنوعی تهیه کردند.
 

حق شناس در ادامه با بیان اینکه همراهی مجموعه‌های استان سبب کاهش شیوع کرونا در استان شد، اطهار داشت:در اخرین جلسه ستاد کرونا اعلام شد گلستان جزو 3 استان با پایین ترین نرخ شیوع و مرگ و میر ناشی از این بیماری است.هرچند خطر کرونا هنوز جدی است و باید مراقب باشیم.

حق شناس به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و آن را موفقیت امیز دانست و گفت:با همکاری سپاه در استان این طرح به خوبی اجرا شد و نتایج موفقیت امیزی هم به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در ابتدای دوران تصدی سمت استانداری با بحران سیل در ترکمن صحرا همراه بود، ادامه داد:برای بتزسازی مناطق سیل زده همه دستگاه ها به ویزه بنیاد مسکن پای کار بودند و 22 هزار واجد مسکونی در استان نوسازی و بازسازی شد.

وی به افزایش سهم استان از اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت:به میزان 17 هزار میلیارد تومان اعتبار در این سال ها پروژه در استان افتتاح و یا تامین اعتبار برای افتتاح آن داشتیم.با کمک تسهیلات رونق تولید امروز 75 درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی در استان گلستان فعال هستند.

وی ادامه داد:تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون در ماه های گدشته اتفاق افتاد و من معتقدم این منطقه می‌تواند تضمینی برای توسعه استان گلستان باشد.

حق شناس به موضوع خشک شدن خلیج گرگان اشاره کرد و افزود:در ستاد تالاب های ایران مصوب شد که از طریق انتقال اب و یا لایروبی کانال‌ها نسبت به نجات خلیج گرگان در طی پنج سال اقدام شود.

وی به پیگیری در خصوص ایجاد سد میرداماد گرگان اشاره کرد و افزود:همه این پیگیری‌ها در زمان بحران مالی دولت انجام شده و توانستیم بحث تخصیص آب از دریای خزر و شیرین‌سازی آن به منظور شرب را دریافت کنیم. 

حق شناس درباره اکتشاف نفت و گاز هم گفت:در حفاری‌های اخیر به نفت رسیدیم و اکنون کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل هستند که آیا استخراج این نفت مقرون به صرفه است یا خیر و این مسئله می‌تواند در آینده چهره استان را متحول کند.


http://www.caspiankhabar.com/92383



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96