اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مجلس:

عملیات احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبد امسال آغاز می‌شود
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان تا قبل از پایان سال‌جاری خبر داد و گفت که امسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز درمانی پیش بینی شده است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، امانقلیچ شادمهر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در گنبد کاووس اظهار داشت:مراحل قانونی تغییر کاربری زمین ۴.۵ هکتاری ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان با کسب مجوز ماده پنج در مراحل نهایی قرار دارد که پس از آن عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ از حدود ۲ سال پیش تا کنون و برخی کمبودهای تجهیزات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های گنبدکاووس، افزود:در این مدت با تلاش‌های صورت گرفته در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و کمک نیکوکاران برای جبران کمبودها در مراکز درمانی این شهرستان هزینه شد.

شادمهر اضافه کرد:این بیماری مهلک خسارات مادی و معنوی زیادی به کشور و مردم وارد کرد و کمتر خانواده‌ای می‌توان یافت که یکی از بستگان خویش را در این بیماری از دست نداده باشد از جمله بنده که مادرم براثر کرونا مرحوم شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ، احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی را از نیارهای ضروری حوزه بهداشت و درمان این شهرستان دانست و تصریح کرد: مجوز راه‌اندازی دانشکده پزشکی در گنبدکاووس نیز اخذ شده که هم اکنون مراحل مقدماتی آن از جمله آموزشی شدن چهار بیمارستان این شهر درحال انجام است.

وی به پروژه ملی جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس که با گذشت ۲۸ سال هنوز به نیمه راه نرسیده است، گفت:برای تکمیل مرحله نخست این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱، رایزنی زیادی با وزیر نیرو و معاونین وی صورت گرفت که درنهایت برای امسال مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار پیش بینی شد که این رقم برای سال آینده به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

شادمهر، پیگیری برای تخصیص ردیف بودجه برای تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس را از دیگر اقدامات خود برشمرد و افزود:اختصاص ردیف برای این پروژه به شرط آنکه ماده ۲۳( قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت)را اخذ کند، قطعی خواهد شد و پس از آن ظرف ۲ تا سه سال باید این جاده تکمیل و به بهره‌برداری برسد. 

وی به مشکلات حوزه آب شرب و برق گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت:این شهر فقط در حوزه آب شرب با کمبود ۴۰۰ لیتر برثانیه روبرو است که برای تامین آن باید حداقل ۳۰ حلقه چاه آب حفر شود که فعلا کار حفر و تجهیز ۱۰ حلقه آن درحال انجام است ضمن اینکه برای آبرسانی به مناطق مرزی این شهرستان طی چهار سال تا سال ۱۴۰۳ در مجموع هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است ضمن اینکه راه‌اندازی دستگاه آب شیرین کن در روستای"کُرند"نیز مصوب و قطعی شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، برای رفع مشکل ضعف ولتاژ برق مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس در سفر اخیر معاون وزیر نیرو مصوبات و اعتبارات خوبی تصویب شد که اخصاص ۱۰۰ دستگاه ترانس برق و ۳۰۰ کیلومتر کابل برق بخشی از آن بود.

شادمهر، اختصاص سهمیه پنج هزار واحدی در طرح ملی جهش مسکن به گنبدکاووس، درحال انجام بودن احداث آکادمی فوتبال توسط بخش خصوصی و پیگیری رفع کمبود فضاهای ورزشی را از دیگر اقدمات حدود ۲ سال اخیر خود برشمرد و ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رییسی و انتخاب استاندار بومی برای گلستان کمبودهای زیرساختی این شهرستان مرزی رفع گردد.

وی درخصوص اجرایی نشدن پروژه راه آهن گرگان-گنبد-بجنورد-مشهد و راه آهن اینچه برون-گنبد-آزادشهر-شاهرود گفت:پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این دو خط ریلی که برای توسعه این شهرستان و استان بسیار مهم است در دستور کار قرار دارد اما به سبب هزینه بالای این طرح‌ها و مشکلات مالی دولت و تحریم‌ها و بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی که دولت قبل برای دولت فعلی برجا گذاشته است، فعلا امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

شادمهر به تلاش‌های خود و مجموع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تصویب منطقه آزاد تجاری-صنعتی اینچه برون نیز اشاره کرد و بیان داشت:راه‌اندازی این منطقه بزرگترین سرمایه گلستان است که با تکمیل زیرساخت‌های آن تحولی بزرگ در توسعه و رونق اقتصادی گلستان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از خبرنگاران رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم به مسوولان، تصریح کرد که خبرنگاران بایستی مطالبه‌گری از مدیران را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند ضمن اینکه مدیرانی که همراه دولت نباشند و برای مردم کار نکنند، باید بروند.

وی به نقش نظارتی مجلس نیز اشاره کرد و گفت:نمایندگان این قوه قانونگذار هیچ تعارفی با مدیران و وزیران ندارند و با استفاده از ابرازهای نظارتی و قانونی خویش مطالبات مردم را پیگیری خواهند کرد.

شادمهر همچنین درپاسخ به سوالات خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس رای نیاورد اما طرح رتبه بندی معلمان به سرانجام برسد زیرا با تصویب این طرح کیفیت آموزشی ارتقا خواهد یافت.

گنبدکاووس با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تنها یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.


http://www.caspiankhabar.com/92386



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96