اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



واکسن ها چقدر در پیشگیری از ابتلا و مرگ و میرهای کرونا در گلستان اثرگذار بودند؟
نتیجه یک بررسی در بیمارستان صیادشیرازی گرگان نشان می‌دهد، ۸۰ درصد بستری‌های این بیمارستان در پیک پنجم، واکسن نزده بودند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر نوروزی، رئیس  بیمارستان صیاد شیرازی گرگان گفت:در پیک پنجم کرونا بین ۲ هزار و هفتصد تا ۲ هزار و هشتصد مبتلا به کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی بستری شدند که بررسی این بیماران نشان داد، ۸۰ دردصد آن‌ها، واکسن کرونا نزده بودند.


نوروزی افزود:از ۲۰ درصد دیگر بستری‌ها هم که واکسن زده بودند و بستری بودند ۹۶ درصدشان فقط یک دُز زده بودند و بین ۴ تا ۵ درصد دو دُز واکسن کامل دریافت کرده بودند.


او ادامه داد:در پیک پنجم از بین فوتی‌های کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان فقط ۸ بیمار که دو دُز واکسن زده بودند، فوت کردند که این افراد هم بیماری‌های شدید زمینه‌ای قلبی، چاقی مفرط و سن خیلی بالا داشتند.


رئیس بیمارستان صیاد شیرازی گرگان گفت:در جمعیت میانسال و جوان که واکسن زده بودند در پیک پنجم کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی، فوتی نداشتیم.


نوروزی گفت:نتیجه بررسی‌های جهانی هم نشان از اثربخشی واکسن هاست و بررسی‌های ما هم در همین مدت کوتاه نشان می‌دهد با وجود قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتر دلتا در پیک پنجم، میزان ابتلا به نوع شدید و بستری و یا مرگ بر اثر کووید در کسانی که واکسن زده بودند به شدت کمتر از کسانی بود که واکسن نزده بودند.


او به کسانی که واکسن نزده اند توصیه کرد، زودتر واکسن بزنند.

 

بیمارستان صیادشیرازی گرگان از زمان آغاز همه گیری کرونا تاکنون ، یکی از مراکز اصلی بستری و درمان مبتلایان کرونا در استان گلستان است.


http://www.caspiankhabar.com/92400



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96