اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

دستگیری کلاهبردار فروشگاه اینترنتی در گلستان
فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری کلاهبردار فروشگاه اینترنتی در استان خبرداد و گفت: متهم تاکنون به بیـش از یک میلـیارد و ۵۰۰ میلـیون ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر ، سردار  روح الامین قاسمی  اظهارکرد:با دریافت مرجوعه قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان  گرگان  مبنی بر  کلاهبرداری  از خانمی در سایت دیوار، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان  پلیس فتا  استان قرار گرفت.

وی افزود:در بررسی های به عمل آمده مشخص شد فرد مالباخته در پی تبلیغات در سایت واسطه گر دیوار مبنی بر آگهی فروش امتیاز وام با فرد آگاهی دهنده تماس گرفته و پس از مذاکره تلفنی و معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بانک ها مبلغ ۳۰ میلیون ریال را به شماره حساب داده شده واریز کرده و متاسفانه پس از واریز وجه، این فرد گوشی موبایل خود را خاموش کرده است.

قاسمی تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا استان با استفاده از سرنخ های موجود و کار اطلاعاتی انجام شده، مخفیگاه متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

وی بیان کرد:متهم به پلیس فتا انتقال و وی در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شده و در نهایت در تحقیقات فنی و پلیسی انجام شده پس از روبرو شدن با شواهد دیجیتالی و مستندات فنی غیرقابل انکار به دست آمده به کلاهبرداری اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی گلستان ادامه داد:متهم قریب به دو سال اقدام به ثبت آگهی کذب فروش وام در سایت دیوار در سراسر کشور با شماره تلفن های مختلف کرده و پس از درج آگهی و دریافت مبلغ پیش پرداخت، از پاسخگویی تلفن امتناع ورزیده که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۵۵ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

قاسمی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد:بازار تجارت الکترونیک و خرید و فروش های اینترنتی امروزه بسیار رونق داشته و در حال رشد هم است اما در این میان افراد سودجویی هم حضور داشته و قصد فریب و کلاهبرداری از کاربران را دارند چیزی که کابران باید در دنیای مجازی یاد بگیرند این است که به هیچ عنوان به افراد غریبه اعتماد نکنند و بدون تحقیقات پولی را پرداخت نکنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9247



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96