اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

فرهنگ اسلامی و ایرانی در ساختمان ها رعایت شود
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: الان ساخت و سازهای ما بیشتر با معماری ایتالیایی و غیره شده، ما خودمان اصالت داریم و باید از این اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی استفاده شود.

به گزارش کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، با بیان اینکه معماری می‌تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد، اظهار کرد:الان ساخت و سازهای ما بیشتر ساخت و سازهای ایتالیایی و غیره شده است، ما خودمان اصالت داریم و باید از این اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی مهندسین همین ساخت و سازهاست، افزود:در آیات شریفه قرآن کریم دو تعبیر در خصوص ساخت و ساز وجود دارد، اول اینکه از شهر به عنوان شهر طیبه نام می‌برد و در آیه دیگر عنوان می‌شود؛ هوشمندانه و حساب شده شما در کوه‌ها برای خودتان ساخت و ساز می‌کردید و می‌تراشیدید هنرمندانه و با هوشمندی.

وی ادامه داد:انتظار نداریم که قرآن در مورد مهندسی و نظام مهندسی حرف بزند اما همین جمله قرآن بیانگر این است که خداوند نسبت به شهرها و ساخت و سازها هم یک نظری دارد و اینکه هوشمندانه عمل شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به اجرای نظم در ساخت و سازها، خاطرنشان کرد:امام علی(ع)در آخر عمرش در وصیت به فرزندانش اول آنها را توصیه به تقوا می‌کند و بعد منظم بودن در زندگی.

وی با سنگین خواندن مسئولیت سازمان مهندسی، افزود:مسئولیت‌های سنگین باید توام با ایمان و اعتقاد به خدا و قیامت باشد.

وی افزود:کار مهندسی نیاز به طراحی و نظارت دارد و شایسته در کارهایتان هدفتان خدمت به خلق خدا باشد که خودش موجب محبوبیت نزد خدا می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/92491



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96