اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیر اقتصاد در گرگان اعلام کرد ؛

راه اندازی درگاه ملی برای کمک به رونق تولید
وزیر اقتصاد از راه اندازی درگاه ملی مجوز‌ها و گشایش مالیاتی برای کمک به تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفتگوی خبر گلستان از برنامه‌های این وزارتخانه برای کمک به بخش تولید هم گفت:درگاه ملی مجوز‌ها برای تسهیلات دریافت مجوز و جلوگیری از تلف شدن وقت سرمایه گذاران و گشایش مالیاتی از طریق کاهش فشار مالیاتی بر بخش‌های تولیدی را دنبال می‌کنیم.


سیداحسان خاندوزی ادامه داد:ثبات مقرارت کسب و کار، شفافیت و افزایش نظارت‌ها از دیگر اقداماتیست که برای کمک به سرمایه گذاری در کشور دنبال می‌کنیم.

خاندوزی افزود:دولت سیزدهم در شرایطی شروع به کار کرد که با تنگنا‌های بیشتری باید کار می‌کرد و علیرغم این که بستر برای بهبود شرایط اقتصادی نبود، اما در یک ماه گذشته ثمره سیاست‌های شهریور و مهر خود را نشان داد و درجه‌ای از تثبیت در قیمت‌ها و اقتصاد شکل گرفته است.


سیداحسان خاندوزی افزود:با برنامه‌هایی که در دست تدوین داریم سال آینده به مرور فضای تثبیت اقتصاد را و رشد و اوج گیری اقتصاد ایران را خواهیم داشت.


خاندوزی گفت:در لایحه بودجه سال آینده، اختیار وزارتخانه‌ها و استان‌ها بیشتر می‌شود و از آن طرف نظارت و مطالبه در خصوص رونق کسب و کار و کاهش بیکاری شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که متغییر‌های اقتصادی ما به غیر از فشار‌های خارجی بر اساس یک ریل غلط بودجه ۱۴۰۰ بنا گذاشته شده و بخش زیادی از کسری‌ها و فشار‌ها خود را در نیمه دوم سال نشان داد افزود:با کم هزینه‌ترین روش‌ها امسال را به پایان خواهیم برد که کاهش هزینه دستگاه ها، استفاده از دارایی‌های راکد و فروش اموال آزاد و کاهش فرار‌های مالیاتیاز جمله این راه‌ها برای تامین کسری بودجه خواهد بود.


خاندوزی در ادامه با اشاره به معرفی مسئول منطقه ازاد اینچه برون گفت:۷ میلیارد تومان برای مطالعات طرح جامع اینچه برون در نظر گرفته شد و پس از تصویب در هیئت وزیران ابلاغ خواهد شد و مسئول ممنطقه آزاد اینچه برون مسئول پیش بردن این طرح خواهد بود؛ و او در ادامه گفت:منطقه آزاد اینچه برون از جمله نسل جدید مناطق آزاد است با استفاده از تجربه مناطق قدیم و بر محور تولید و صادرات و اشتی با مناطق بومی و محلی شکل می‌گیرد.


وزیر اقتصاد از ایجاد گمرگ گرگان هم خبر داد و گفت:با ایجاد این گمرک مشکل ترخیص کالا‌های تزانزیتی حل می‌شود.


خاندوزی به مصوبات سفر خود از جمله راهکار‌ها برای احیای خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت:یک دسته اقدامات فوری در هفته‌های آینده صورت می‌گیرد و فعلا با پمپاز تسکین یابد و بعد با کمک محیط زیست و بنادر از بودجه مدیریت بحران برای لایروبی کانال‌های خلیج استفاده می‌کنیم.


او ادامه داد:توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول برای تامین برق و تکمیل سد نرماب با کمک قرارگاه سازندگی از طریق بندی در بودجه سال آینده از دیگر مصوبات امروز سفر بود.

 

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم گفت:تامین منابع لازم برای تکمیل سد نرماب و طرح کریدور راه آهن از محل گنجاندن ردیف اعتباری بودجه ۱۴۰۱ و استفاده از ظرفیت بانک‌ها از جمله مواردیست که اجرای آن را برای پیشرفت استان دنبال می‌کنیم.


 علی محمد زنگانه از تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای توسعه استان هم گفت و افزود:در حال شناسایی الگو‌های موفق توسعه در روستا‌های استان مانند روستای وامنان آزادشهر و عطاآباد هستیم که با کمک ظرفیت‌های مردمی توسعه یافته اند تا تجربیات آن‌ها را در اقلیم‌های مشابه استان دنبال کنیم.


زنگانه گفت:درآمد سرانه استان به ویژه روستا‌ها نصف میانگین ملی است و جمعیت زیر خط فقر ما قابل قبول نیست و جزو استان‌های آخر هستیم و علیرغم ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی و انسانی در صنعت، استان ۲۷ هستیم درحالیکه استان‌های مجاور ما وضعیت صنعت در آن‌ها بهتر است.


استاندار گفت:ما باید رشد ۷.۳ درصد را محقق کنیم که بخشی از آن را باید با افزایش بهره وری در بخش‌هایی مانندکشاورزی با کشت‌های جایگزین دنبال کنیم.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی شامگاه پنجشنبه وارد گرگان شد و صبح امروز با حضور در مزار شهدای گمنام برنامه های سفر یک روزه خود را آغاز کرد. 

 

شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی، شرکت در مراسم بزرگداشت روز گرگان به عنوان سخنران و حضور در برنامه زنده تلویزیونی برنامه‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی در سفر یک روزه به گلستان بود.


http://www.caspiankhabar.com/92495



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96