اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پلیس فتا گلستان هشدار داد؛

سوءاستفاده کلاهبرداران از عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی
رئیس پلیس فتا گلستان نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران از عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس  پلیس فتا  گلستان گفت:مجرمان سایبری با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت:مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و پس از فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به‌حساب آن‌ها دسترسی پیداکرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به‌صورت اینترنتی می‌کنند.

سرهنگ پرسا هشدار داد:با توجه به افزایش  کلاهبرداری ‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت‌بانکی و کد‌های دریافتی از طریق پیامک نیست و این‌گونه تماس‌ها قطعاً کلاهبرداری است.

او افزود:کاربران برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیر خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان یادآور شد:سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری راه ارتباطی شهروندان محترم با کارشناسان پلیس فتا برای پاسخگویی به سؤالات و دریافت گزارشات است.


http://www.caspiankhabar.com/92502



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96