اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رنگ بی تدبیری در هزار رنگ پائیز گرگان

طوفان انتقادات به حواشی جشنواره پائیز هزار رنگ/ از هزینه های غیرشفاف تا حرکات موزون
پس از انتشار تصاویری از جشنواره پائیز هزار رنگ در شهر گرگان، فعالان فرهنگی استان گلستان به شدت نسبت به اتفاقات رخ داده و اقدامات خلاف شئونات فرهنگی انتقاد کردند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل ازایسنا، شهر گرگان یکی از زیباترین شهرهای کشور از حیث جاذبه های طبیعی و اماکن گردشگری و تفریحی است، از«ناهارخوران»و روستای تاریخی«زیارت»گرفته تا« النگدره »مهد رنگهای ناب پائیزی همه و همه از این شهر یک قطب گردشگری در شمال کشور ایجاد کرده است.

هر ساله در پائیز شهر گرگان میزبان جشنواره پائیز هزار رنگ است که به مناسبت فرا رسیدن فصل پائیز و تغییر رنگ بی نظیر و زیبای برگ درختان در این شهر با حضور چهره های فرهنگی ، هنری و ورزشی برگزار می شود.

امسال نیز این جشنواره به ابتکار شهرداری گرگان در«النگدره»که یکی از جاذبه های طبیعی بسیار زیبای شهر گرگان است با حضور هزاران نفری مردم و مسئولان برگزار شد.جشنواره ای که به سرعت به دلیل انتشار تصاویر مختلفی از این برنامه در فضای مجازی حواشی بسیاری را با خود به همراه داشت.این تصاویر از چندین جنبه مورد توجه و البته انتقاد فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان گلستان قرار گرفت.

 محسن نادران فعال فرهنگی و رسانه ای استان گلستان با انتشار توئیتی ضمن انتقاد از برگزاری این جشن در چنین شرایط اقتصادی و بهداشت ی در کشور سه سوال مهم را از مسئولان شهرداری گرگان پرسیده است که محور آنها میزان شفاف و دقیق هزینه های مراسم و چرایی آن، آسیب به طبیعت و محیط زیست با برگزاری برنامه های اینگونه و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم انتشار مجوز تجمع هزاران نفری در شرایط کرونا یی.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده اسبق مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به رخدادهای جشنواره پائیز هزار رنگ با گلایه از اعضای شورای شهر گرگان خواستار نظارت بیشتر بر مصوبات و اجرای برنامه های مصوب این شورا شد و از تکرار صحنه های خلاف موازین شرع در جشنواره پائیز هزار رنگ انتقاد کرد.

صالح کاهانی هنرمند و فعال فرهنگی گنبدکاووس نیز در توئیتی با انتقاد از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان به شدت از تعرض به ساحت محیط فرهنگی شهر گرگان و محیط زیست چند میلیون ساله هبرکانی گلایه کرد و از جبهه فرهنگی انقلاب خواستار مطالبه گری پیرامون این موضوع شد.

حامد عجم فعال فرهنگی آزادشهری استان گلستان نیز در توئیتی ضمن انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره پائیز هزار رنگ در گرگان، آن را نمونه ای از عصر یخبندان تفکر مسئولین به روایت تصویر دانست و به شدت از این رخداد گلایه کرد.

مجتبی لشکربلوکی فعال سیاسی و رسانه ای استان گلستان نیز در یادداشتی پیرامون این موضوع با انتقاد از برگزاری این برنامه در زمان نامناسب، عدم شفافیت هزینه های آن و حرکات موزون بانوان در انتهای برنامه به اعضای شورای شهر هشدار داد تا در دام جریانهای ضد فرهنگی نفوذ کرده در شورای شهر و شهرداری نیافتند.

بسیاری از رسانه ها، کانال های خبری و فرهنگی، اشخاص و چهره های سیاسی و فرهنگی نیز نسبت به رخدادهای این جشنواره انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شهرداری و شورای شهر گرگان شدند.

به نظر می رسد از یک سو شهرداری و شورای شهر گرگان با دقت و نظارت بیشتری در کمیسیون فرهنگی آسیب شناسی و طراحی راهبردهای عملیاتی فرهنگی کند و از سویی دیگر نیز فعالان فرهنگی استان باید در کنار نقد به چنین رفتارهای ناصواب در اندیشه اقدامات ایجابی و طراحی مدلهای مناسب شادمانه برای خانواده ها و نسل جوان تشنه شادابی و پویایی بود تا بتوانیم در عین رعایت چارچوبهای اخلاقی و رفتاری در تزریق روحیه شادابی، نشاط، پویایی و امید به مردم موفق عمل کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/92515



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96