اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اجازه شورای شهر گرگان به شهردار برای خرید ۷۰۰ میلیارد ریال آهن
لایحه تفویض اختیار ۷۰۰ میلیارد ریالی به شهردار گرگان برای خرید میله‌گرد و آهن آلات مورد نیاز ساخت و تجهیز شهربازی با هدف شتاب بخشیدن به بهره‌برداری از این پروژه در شورای اسلامی این شهر تصویب شد.

به گزارش کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، جلسه رسمی و علنی شورای شهر  گرگان  عصر امروز شنبه برگزار شد و نخستین لایحه مطرح‌شده در این جلسه، لایحه دوفوریتی تفویض اختیار به شهردار گرگان برای خرید قیر و آهن‌آلات بود.

 بر اساس لایحه  شهرداری  گرگان ، تقاضای تفویض اختیار تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریالی برای خرید میله‌گرد و آهن‌آلات مورد نیاز  شهربازی  مدرن گرگان و تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید قیر مورد نیاز نهضت آسفالت محلات به شورای شهر گرگان ارایه شد.

این لایحه پس از طرح نظر موافقان و مخالفان با ۶ رای موافق به تصویب رسید.

عملیات اجرایی ساخت شهربازی مدرن گرگان بهمن سال ۹۸ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار در منطقه هزار پیچ آغاز شد.

بر اساس اعلام شهردار گرگان احداث این مجموعه تفریحی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که ۲ هزار میلیارد ریال آن توسط شهرداری و بقیه با مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود.

مجموعه شهر بازی مسقف به مساحت ۶ هزار مترمربع، شهر بازی روباز به مساحت ۶۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، سایت سورتمه سواری، مجموعه های اقامتی هتل و رستوران بازارچه صنایع دستی و مراکز فرهنگی و مسجد از بخش های مختلف این مجموعه تفریحی است.

 مخالفان لایحه تفویض اختیار برای خرید قیر و مبله‌گرد، شفافیت بیشتر در خصوص نحوه مصرف قیر و میله‌گردهای خریداری شده را خواستار شدند و موافقان هم به حجم بالای مطالبات شهروندان در زمینه آسفالت معابر استناد کردند.

اجازه شورای شهر گرگان به شهردار برای خرید ۷۰۰ میلیارد ریال آهن

شهردار گرگان در خصوص این لایحه گفت:‌قیمت قیر به صورت روزانه در حال افزایش است به نحوی که از رقم هر تن ۹۲ میلیون ریال به حدود۱۱۲ میلیون ریال رسید.

  محمدرضا سبطی  اظهار داشت: خرید میله‌گرد به عنوان یکی از راهکارهای شتاب بخش در اتمام پروژه شهربازی محسوب می شود که باید هر چی سریعتر فاز نخست آن سریعتر افتتاح شود.

رییس شورای شهر گرگان هم به ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت:مانع زدایی در ارایه خدمت مطلوبت به مردم منافاتی با نظارت شورا ندارد.

رییس کمیسون نظارت و بررسی بر شکایات شورای شهر گرگان هم گفت:حدود ۱۰۰ روز از آغاز به کار شورای ششم می گذرد و در این مدت نتوانستیم بسیاری از مطالبات مردم را محقق کنیم.

 زهراش نورا گفت:تاخیر در اجرای نهضت آسفالت گلایه بسیاری از مردم را به همراه داشته و نباید ارائه خدمت به شهروندان را به سبب نبود نقدینگی معطل کنیم.

در این جلسه تعدادی از فعالان اجتماعی فرهنگی گرگان با حضور در صحن شورا نسبت به حوادث و اتفاقات اخیر حوزه مدیریت شهری گرگان به ویژه حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ اعتراض کردند.

این افراد از شورای شهر خواستند نسبت به برگزاری برنامه ها و اقدامات فرهنگی شهر نظارت بیشتری داشته باشند.​


http://www.caspiankhabar.com/92518



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96