اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی در نوار مرزی گنبد ضروری است
رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: احداث مرکز اورژانس اجتماعی در روستاهای نوار مرزی با محوریت اینچه برون از توابع این شهرستان با هدف کنترل و کاهش معضلاتی نظیر اعتیاد، فقر فرهنگی، خشونت علیه زنان و کودکان ضروری است.

مسلم نوروزی روز جمعه اظهارداشت:با توجه به فاصله زیاد اهالی ساکن نوار مرزی بخش  داشلی برون  برای استفاده از خدمات مرکز  اورژانس  مستقر در شهر  گنبد کاووس، پیگیری لازم برای تاسیس یک مرکز مستقل در این منطقه ادامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با تصویب ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی سه نوبت با استخدام حداقل ۲۰ نیروی کارشناس بومی برای خدمات رسانی به جامعه هدف ساکن در ۳۰ روستا و شهر اینچه‌برون با حدود ۲۷ هزار نفر، بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی حاکم بر منطقه کاهش یابد.

رییس اداره  بهزیستی  گنبدکاووس با بیان اینکه دفتر نمایندگی خدمات بهزیستی اینچه برون از ابتدای تاسیس از ۱۳ سال قبل تاکنون با ۲ نیرو در یک فضای استیجاری کوچک فعالیت دارد، گفت:تامین و تخصیص حدود ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای احداث ساختمان مناسب برای این نمایندگی به همراه تغییر ساختار تشکیلات نیروی انسانی مصوب و جذب حداقل ۱۰ نفر نیروی متخصص از دیگر نیازهای بخش مرزی داشلی برون است. 

نوروزی افزود:خیلی از خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی ساکن در مناطق مرزی گنبدکاووس توان پرداخت اقساط تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه دریافتی خود را ندارند لذا تقاضا داریم در صورت امکان یارانه به وام‌های این مددجویان تخصیص یابد. 

وی اولویت دیگر گنبدکاووس را تامین اعتبار از محل تملک دارایی و منابع ملی برای احداث ساختمان جدید اداره بهزیستی در زمین ساختمان فعلی مرکز اوژانس اجتماعی اعلام و اضافه کرد:ساختمان فعلی اداره بهزیستی ۵۵ سال قدمت دارد و فضای آن فرسوده و غیرمقام است.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی شهرستان را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت:برای احداث ساختمان جدید این اداره در پنج طبقه حداقل به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از محل منابع ملی تامین شود.

نوروزی ادامه داد: تقویت بنیه مالی و تخصیص منابع لازم برای تامین و گسترش مراکز تخصصی بازتوانی معلولان به‌ویژه مراکز اوتیسم، تربیت شنیداری و کم توان ذهنی آموزش پذیر و تخصیص یارانه حمایتی برای کمک به اقتصاد خانواده‌معلولان از دیگر خواسته‌های این نهاد برای کمک به بهبود شرایط خدمات رسانی به جامعه هدف است. 

وی تخصیص اعتبار برای پذیرش هزار و ۵۰۰ خانواده در انتظار دریافت مستمری، افزایش اعتبار برای برخورداری ۳۸۰ خانواده واجد شرایط کمک هزینه در قالب حق پرستاری خانواده محور، تامین اعتبار برای کمک به خرید جهیزیه مددجویان در آستانه ازدواج را از دیگر نیازهای بهزیستی شهرستان برشمرد و گفت:کارگاه‌های تولیدی حمایت شده برای اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی در گنبدکاووس وجود ندارد و راه اندازی آنها نیازمند تامین اعتبار است.

هم اکنون شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس، ۱۱ مرکز ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و توانبخشی روزانه ویژه معلولان و یک مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، سه مرکز شبانه روزی نگهداری افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان دارد.


http://www.caspiankhabar.com/92540



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96