اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس اداره میراث فرهنگی گالیکش خبر داد:

۳ حفار غیرمجاز منطقه تاریخی «آب پران» در چنگال قانون
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گالیکش از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از حفاران غیرمجاز توسط نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز و شمال شرق استان در منطقه تاریخی آب‌پران این شهرستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی اداره کل  میراث فرهنگی ، محمد رزاقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط سودجویان مواریث‌فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی، فرهنگی در منطقه تاریخی آب‌پران شهرستان  گالیکش  مراتب به یگان حفاظت منتقل شد، اظهار کرد:پس از چندین شبانه‌روز اقدامات عملیاتی و شناسایی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت پایگاه عملیاتی مرکز و شمال شرق استان به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گالیکش خاطرنشان کرد:مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و در کمینی چندساعته و شناسایی منطقه و جوانب امر، با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروهای انتظامی شهرستان گالیکش شدند، ادامه داد:نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر مناطق تاریخی سطح استان هستند.

رزاقی با بیان اینکه هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد، تصریح کرد:از این‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

منطقه تاریخی آب‌پران مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد واقع در بخش مرکزی دهستان نیلکوه شهرستان گالیکش با شماره ۱۴۰۷۵ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


http://www.caspiankhabar.com/92556



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96