اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

لغو قرارداد واگذاری بنادر گلستان/ توسعه پرورش میگو اولویت دارد
نماینده مردم غرب گلستان با بیان این که توسعه میگو و لغو قرارداد واگذاری بنادر استان باید پیگیری شود، گفت: پروژه های بر زمین مانده زیادی در گلستان داریم که حل مشکلات آن ها ضرروت دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالجلال ایری  اظهار کرد:برخی از پروژه‌های نیمه تمام گلستان نیاز به اعتبار خاصی ندارد، بلکه باید موانع بر سر راه آنها برداشته شود، همچنین باید سطح درآمدی این پروژه‌ها هم افزایش یابد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود:رفع موانع سرمایه گذاری در استان و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری از دیگر موضوعاتی است که باید جدی پیگیری شود.

ایری اضافه کرد:در حال حاضر پروژه‌هایی همچون آشوراده، بندر سبز خزری، اسکله بندر ترکمن و بندرگز دارای مشکلات حقوقی هستند و یا اینکه استان‌های همسایه علیه گلستان مشکلاتی را ایجاد کرده که باید این مسائل حل شود.

لغو قراردادهای واگذاری بندرترکمن و بندرگز

وی به قرارداد واگذاری یک طرفه بندرهای ترکمن و گز اشاره کرد و افزود:تلاش می‌کنیم تا از دولت بخواهیم تا پیگیر لغو قرارداد گذایی این دو بندر باشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا اقدامات مثبتی را برای مردم استان انجام دهد، ابراز کرد:گلستان دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری  اقتصادی  و گردشگری است.

وی افزود:بسیاری از این پروژه‌ها در سطح ملی و استانی بسیار اثرگذار هستند و باید تلاش شود تا موانع بر سر راه آنها برداشته شود.

ایری ادامه داد:برخی از پروژه‌ها همچون جاده بندرترکمن به آق قلا، بیمارستان  گمیشان  و راه آهن اینچه برون به آزادشهر نیازمند اعتبار خاصی برای تکمیل هستند که امیدواریم دولت به این پروژه‌ها توجه کند.

توجه به توسعه پرورش  میگو  در گمیشان

وی با اشاره به موضوع میگوی گلستان گفت:در حوزه توسعه صنعت پرورش میگو در گمیشان می‌توان با حداقل سرمایه گذاری حداکثر سود را داشته باشیم، در حال حاضر حدود ۶ هزار هکتار مزرعه میگو در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های بیشتری انجام دهیم.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مدیران استانی و کشوری بازدیدهای زیادی از سایت پرورش میگو داشته‌اند و قول‌های متعددی را هم داده‌اند، ولی هنوز هیچکدام عملیاتی نشده است.

وی افزود:دولت باید به قول‌هایی که می‌دهد به درستی عمل کند و باید اقدامات، قول‌ها و برنامه‌هایی که فقط اجرایی است را مطرح کند در غیر این صورت هزینه اضافی بر دوش مردم و کشور ایجاد می‌شود.

ایری در ارتباط با مسئله پتروشیمی گلستان گفت:این پروژه سال‌ها است که به دلیل وجود موانع مختلف بلاتکلیف مانده و تاکنون وعده‌های زیادی در این باره داده شده، ولی متأسفانه هنوز هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی افزود:حدود ۱۵ سال است که این پروژه آغاز شده و با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار سرمایه گذار دارد، باید سعی کنیم با حل این مشکل تکلیف سرمایه گذاری‌های مردم هم مشخص شود.


http://www.caspiankhabar.com/92557



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96