اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تکمیل واکسیناسیون کرونای گلستان در گرو مراجعه ۱۶۰ هزار واکسن‌نزده
افزایش ایمنی عمومی و تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا در گلستان به پایان مخالفت ۱۶۰ هزار واکسن‌گریز از مجموع جمعیت هدف یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری بالای ۱۲ سال استان برای تزریق وابسته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان در همین ارتباط گفت که از جمعیت هدف یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری بالای ۱۲ سال استان ۱۶۰ هزار نفر هنوز برای تزریق  واکسن   کرونا  اقدام نکردند.

علی باقری روز سه شنبه خاطرنشان کرد : همچنین تاکنون نوبت اول واکسن کرونا به حدود ۸۹ درصد جامعه هدف و نوبت دوم نیز به حدود ۷۲ درصد تزریق شد.

وی با اشاره اینکه تزریق نوبت سوم به واجدان شرایط در حال انجام است، افزود: افراد ۴۰ سال به بالا که از زمان تزریق نوبت دوم واکسن‌های سینوفارم و برکت آنها سه ماه گذشته می‌توانند برای دریافت نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

باقری افزود: برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و در امان ماندن از سویه های جدید و حفظ سلامتی و جان و دیگران در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انجام واکسیناسیون ضروری است.

استاندار گلستان هم در این پیوند تاکید کرد که اولویت اصلی ارائه خدمات به همه اهالی استان باید بر محور ارائه کارت واکسیناسیون باشد.

علی‌محمد زنگانه اظهارداشت:تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت تیمی با اعمال محدودیت‎‎‌ها برای افراد واکسن گریز مورد انتظار است.

وی تاکید کرد که باید از تمام ظرفیت های هنری، رسانه ای، فضای مجازی و فرهنگی برای کاهش روند شیوع ویروس کرونا و تقویت اطلاع رسانی استفاده شود.

استاندار گلستان از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خواست در کنار یکدیگر کمپینی برای ارتقای پوشش واکسیناسیون در استان تشکیل دهند.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی گلستان هم گفت در زمان حاضر ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

 عبدالرضا فاضل  تصریح کرد: ۳۹ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال ۱۶ نفر از آنان وخیم و به ونتیلاتور متصل هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از اهالی گلستان خواست تا حد ممکن از برگزاری دورهمی و تجمعات غیرضرور پرهیز کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92562



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96