اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آمادگی بخش خصوصی گلستان برای سرمایه‌گذاری در شیرین‌سازی آب دریا
رئیس اتاق بازرگانی گرگان از آمادگی بخش خصوصی درباره سرمایه‌گذاری در طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر خبر داد و گفت: با شیرین‌سازی یک میلیون لیتر از آب دریا ۴۰۰ هزار لیتر آب شرب تأمین می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، علی محمد چوپانی  عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان به نمایندگی از بخش خصوصی استان اظهار داشت:درآمد سرانه مردم استان گلستان نصف متوسط کشوری است با اینحال در بحث دست‌گیری از مستمندان و انفاق و در کمک‌رسانی در موضوع کرونا مقام اول کشور را داشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت رشد  اقتصادی  8 درصدی را برای کشور پیش بینی کرده است، گفت:تحقق این هدف نیازمند توسعه در حوزه انرژی به ویژه آب و برق است.

چوپانی بیان داشت:حدود 4 سال قبل به نمایندگی از بخش خصوصی استان نامه‌ای تنظیم کردیم و به وزارت نیرو فرستادیم.درخواست ما این بود که وزارت نیرو در دولت گذشته مجوز شیرین سازی آب  دریای خزر  را بدهد اما این مجوز پس از چند سال در روزهای پایانی دولت دوازدهم داده شد.
 

وی گفت:اگر یک میلیون لیتر آب از دریای خزر شیرین سازی شود 400 هزار لیتر آب شیرین از آن تولید می‌شود که هم نیاز داخل و هم نیاز صنعت استان‌های دیگر را برطرف می‌کند.

رئیس اتاق  بازرگانی  گرگان در ادامه بیان داشت:همیشه از نرخ پایین ازدواج گلایه شده است و حالا قانونی به تصویب رسید که در تولید مسکن، جهش ایجاد شود اما سهم آورده 200 میلیون تومانی برای متقاضیان، تحقق این قانون را با مشکل مواجه می‌کند، مردم چگونه در این طرح ماهی 5 میلیون تومان قسط بدهند؟

وی با بیان اینکه استفاده از ثروت ایرانی‌های خارج کشور مهم است، تصریح کرد:بیش از 4 هزار میلیارد دلار ثروت ایرانیان خارج کشور است اگر این ثروت به داخل برگردد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.باید فضای مناسب را برای اینکار ایجاد و اعتمادسازی کنیم.

چوپانی با اشاره به معضل  قاچاق  کالا هم گفت:ثبت نشدن کالاهای اساسی در سامانه تجارت، یک مشکل اساسی شده است این موضوع باید اصلاح شود تا واحدها دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه صادرات بعضی کالاها در برخی زمان‌ها ممنوع و در زمان دیگری آزاد می‌شود، گفت:این سیاست، آفتی برای صادرات است که صادرکنندگان را با مشکل اساسی مواجه می‌کند و بازرگان بازار خود را در کشورهای دیگر از دست می‌دهند و چندین سال طول می‌کشد تا دوباره بتوانند بازار اقتصادی بدست بیاورند.


http://www.caspiankhabar.com/92569



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96