اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بيماران قلبی شرق گلستان چشم انتظار بهره برداری مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم
میلیاردها تومان تجهیزات پزشکی بجای خدمت بيماران، بلا استفاده مانده است.

به گزارش  کاسپین خبر ،
دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان از لحاظ تقسیم امکانات  درمانی  در سطح جغرافیایی با ایجاد مرکز آنژیوگرافی  بیمارستان پیامبر اعظم   گنبد  در شرق، صیاد شیرازی گرگان در مرکز استان و مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین کردکوی بعنوان مراکزی با تعرفه دولتی شیوه عادلانه‌ای در پیش گرفته است.

اما در حال حاضر بجز کردکوی تنها مرکز دولتی فعال، مرکز آنژیوگرافی مجهز به تجهیزات پزشکی در بیمارستان پیامبر اعظم گنبد بدلایل مبهم هنوز به بهره برداری نرسیده و آنژیوگرافی بیمارستان صیاد شیرازی در گرگان هم نیمه تعطیل است.

آنچه که این روزها یک مطالبه عمومی شده و در این گزارش هم بدنبال آن هستیم این است که چرا مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم گنبد با گذشت بیش از دو سال و صرف هزینه های بسیار به بهره‌برداری نرسیده است در حالی که با وجود هزینه‌های درمان در شرایط فعلی اقتصادی و تورم بعنوان این مرکز دولتی تکیه گاه اقشار مختلف جامعه و نیز کم درآمد در شرق استان باشد.

آنچه که درپیگیری این موضوع می‌توان به مردم و بيماران قلبی شرق استان نوید داده شود ورود دادستان گنبد به موضوع است که از دانشگاه علوم پزشكي گلستان خواسته تا نسبت به راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی و خدمات به بيماران اقدام نمایند.

 گفته می شود دادستان بعنوان مدعی العموم به  دانشگاه علوم پزشکی  مسئولیت عدم راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم گنبد را به استناد قانون مجازات عدم رسیدگی به مصدومین و رفع مخاطرات جانی را متوجه آن دانشگاه دانسته است.

بی شک پایان خوش موضوع راه اندازی مراکز آنژیوگرافی دولتی در استان گلستان در انتظار دست های عدالتی است که با پیگیری این مشکل از حقوق مردم دفاع کند و مرهمی بر آلام بيماران قلبی باشد در حالی که انجام این کار وظایف قانونی و طبیعی دستگاه های مربوطه است..

شاید بتوان گفت گواه این ادعا اخبار رسانه هاست که حدودا یک سال پیش بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص)شهرستان گنبدکاووس از پنج‌شنبه هفته جاری بیماران را پذیرش میکند که متأسفانه هنوز انجام نشده است.

 دانشگاه علوم پزشکی گلستان علیرغم تمام زحمات مجموعه در حوزه کرونا که جای تقدیر از کادر درمان دارد باید به عواقب و مسئولیت"اهمال"و"ترک فعل"احتمالی در این حوزه را بخوبی آگاه باشد زیرا خرید تجهیزات پزشکی مرکز آنژیوگرافی گنبد از محل"بیت المال بوده ولی همچنان بیماران زیادی از شرق استان برای درمان به بیمارستان"کردکوی"یا"شفا"در گرگان مراجعه می کنند و در این مسافت چه بسا برای بیماران"بدحال، سالمند و اورژانسی خطرات جانی هم بدنبال داشته باشد.

سئوال اینجاست براستی چرا یک بیمار قلبی بدحال باید علیرغم مشکل برای همراه و خانواده و نيز هزینه های جانبی از شرق گلستان به گرگان یا کردکوی برود حال اینکه بيماران بد حال و اورژانسی ممکن است منتظر نمانده و ناگزیر با تامین هزینه‌های درمان به بخش خصوصی بروند.


http://www.caspiankhabar.com/92573



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96