اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

۱۸۰ هزار گلستانی برای دوز دوم واکسن کرونا مراجعه نکرده اند
استاندار گلستان گفت: ۱۸۰ هزار گلستانی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، علی محمد زنگانه  استاندار گلستان عصر یکشنبه در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهارکرد:با توجه به احتمال شیوع سویه‌جدید اُمیکرون از عموم مردم می‌خواهیم مراسم شب یلدا را با استفاده از شبکه های اجتماعی برگزار کرده و از برگزاری مراسم دورهمی پرهیز کنند.

استاندار گلستان افزود:تکمیل واکسیناسیون اتباع امور خارجه و عشایر باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن به صورت هفتگی ارائه شود.

وی بیان کرد:ارتقا نظارت بر دفاتر پیشخوان، پایانه های برون شهری، تالارهای پذیرایی، سوپرمارکت ها، نانوایی‌ها، مهدهای کودک، مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند ایمنی جامعه را به همراه داشته باشد.

زنگانه ادامه داد:رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با تشدید نظارت ها روند بهبود سلامت جامعه را افزایش می دهد.

استاندار گلستان بیان کرد:در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی آن ها نیاز است آمار به تفکیک شهرستان ها احصا شود.

وی ادامه داد:شاخص واکسیناسیون کل استان در حال حاضر ۶۹.۶ درصد بوده که باید به بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط برسد.

زنگانه عنوان کرد:تاکنون بیش از دو میلیون و ۴۱۷ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۹۰ درصد افراد واجد شرایط دوز اول را دریافت کرده و بیش از یک میلیون و ۷۸ هزار شهروند معادل ۷۳ درصد هم هر دو دوز را تزریق کرده اند.

طبق گفته استاندار گلستان بیش از ۳۹ هزار نفر هم دوز سوم واکسن را زده اند.

زنگانه گفت:تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند اما با توجه به تایید ورود سویه اُمیکرون رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.


http://www.caspiankhabar.com/92582



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96