اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مطالعات اولیه اتصال خط ریلی اینچه‌برون به شاهرود تکمیل شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: مطالعات اولیه فاز شناخت طرح اتصال خط ریلی اینچه‌برون به شاهرود تکمیل شده و بخش خصوصی نیز برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در آن اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، حسین محبوبی، درباره مفاد نشستی که در تهران در مورد جمع‌بندی پروژه‌های حوزه  راه و شهرسازی  به منظور طرح در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان برگزار شد اظهار داشت:دو پروژه ریلی در استان مطرح است که مهم‌ترین آن راه‌آهن گرگان به مشهد بوده که در سفرهای مختلف روسای جمهور در ادوار گذشته وعده داده و کلنگ‌زنی هم شد اما پروژه اجرایی نشد.

وی گفت:طرف چینی مطالعات و مذاکرات کامل را انجام داد اما برای انتقال سهم آورده خود در این پروژه با تحریم‌ها روبه‌رو شد.طول این پروژه تا بجنورد در خراسان شمالی 360 کیلومتر است که 215 کیلومتر آن در استان گلستان قرار خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود:برآورد اولیه برای این پروژه 13 هزار میلیارد تومان است که منابع مالی آن باید از طریق فاینانس تأمین شود و ما در نشست روز گذشته در تهران، دفاعیات خود را درباره این پروژه مطرح کردیم.

وی گفت:در دو سه سال گذشته پروژه اتصال راه‌آهن اینچه‌برون به  شاهرود  و طبس و از آنجا به جنوب در استان مطرح شده که مطالعات اولیه و فاز شناخت آن تکمیل شده است.
 

محبوبی افزود:بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت و پیمانکاران برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند و امیدواریم این پروژه در پیوست بودجه 1401 دیده شود تا بتوان برای اجرای آن اقدام کرد.

وی در حوزه فرودگاهی هم به رونق پروازها و افزایش جابه‌جایی مسافر اشاره کرد و گفت:امسال پرواز گرگان به اکتائو راه‌اندازی شد و تاکنون هم 6 پرواز بین گرگان و قزاقستان انجام شد.همچنین امسال به رغم شیوع کرونا شاهد رشد 11 درصدی جابه‌جایی مسافر و افزایش 40 درصدی پروازها بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره فرودگاه کلاله هم گفت:پروازهای این فرودگاه در چند مرحله شروع شد اما به علت عدم وجود مخزن سوخت برای هواپیماها پایدار نشد حالا قرار شد این مشکل توسط وزارت نفت برطرف شود.


http://www.caspiankhabar.com/92584



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96