اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آتش به جان جنگل "رنگو" افتاد/ فراخوان گروه‌های جهادی از سوی فرمانده سپاه گرگان برای اطفای حریق
در پی افزایش دمای هوا، کاهش رطوبت و وزش بادهای گرم و نسبتا شدید بخش‌هایی از جنگل رنگو در شهرستان گرگان از صبح امروز طعمه حریق شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، در پی فعالیت سامانه کم فشار و تقویت جریانات جنوبی و گرم دمای هوای استان گلستان در روزهای گذشته و امروز به طور محسوسی افزایش یافته است.

فعالیت این سامانه کم فشار سبب کاهش رطوبت و وزش بادهای شدید و گرم شده که شرایط را برای آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی مستعد کرده است.

در چند روز اخیر بیش از 25 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای محیط زیست،  منابع طبیعی  و گروه‌های مردمی و  بسیج  همه آتش‌سوزی‌ها به جز یک فقره در پارک ملی گلستان به طور کامل خاموش شد.

از صبح امروز هم در پی گرم شدن هوا و وزش بادهای گرم، بخشی از جنگل‌رنگو در اطراف شهرستان گرگان طعمه  حریق  شد.فرمانده  سپاه  شهرستان گرگان در منطقه حضور یافته است.
 

سرهنگ وحید فخرالدین در تماس با فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه این شهرستان دستور داد جهادگران بسیجی برای اطفا حریق هرچه سریع‌تر به این منطقه اعزام شوند.

در عین حال نیروهای منابع طبیعی گرگان و برخی گروه‌های مردمی نیز برای مهار آتش دست به کار شده‌اند.

طبق اعلام هواشناسی از اواخر وقت امروز(سه شنبه)استان تحت تأثیر سامانه پرفشار قرار می‌گیرد و دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.


http://www.caspiankhabar.com/92593



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96