اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شهروندان گلستان برای ایمنی برابر سویه اومیکرون واکسن کرونا تزریق کنند
مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تایید ورود سویه جدید کرونا به ایران از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی استان خواست برای ایمنی برابر سویه اومیکرون، شهروندان را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن ترغیب کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  علی متکی  روز چهارشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا  همچنین از مردم گلستان خواست تزریق  واکسن  کرونا به خصوص دُز سوم را جدی بگیرند چرا که واکسن گریزی اومیکرون تایید شده است.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی تحت تاثیر اومیکرون قرار گرفته، ادامه داد:بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، این سویه نسبت به سویه‌های دیگر که تاکنون ظاهر شده‌اند، بسیار متفاوت است و میزان جهش در آن بسیار بالا است.

 وی بیان کرد:در حال حاضر ۲۱۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۹ بیمار به تازگی مبتلا به این ویروس شدند.

متکی اظهار داشت:از مجموع این بیماران حال ۲۲ نفر وخیم است.

وی بیان کرد:گلستان یک میلیون و ۴۵۵ هزار شهروند واجد شرایط دریافت واکسن کرونا دارد که تاکنون ۹۰ درصد این جمعیت معادل یک میلیون و ۳۱۱هزار و ۷۷۹ نفر نوبت اول و ۷۵ درصد معادل یک میلیون و ۹ هزار و ۲۲۵ نفر نوبت دوم را تزریق کردند.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی پیشگیری از کرونا هم در این جلسه با اشاره به اینکه نظارت موثر بر چگونگی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به واحد و اماکن فرهنگی و هنری و سایر محیط ها و فضاهای زیر مجموعه با توجه به تداوم کرونا ضروری است، گفت:تبیین و تاکید بر مسئولیت اجتماعی شهروندان در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دریافت واکسن و همگام سازی مردم از جمله وظایف مهم این کمیته است.

شهروندان گلستان برای ایمنی برابر سویه اومیکرون واکسن کرونا تزریق کنند

حسن دیلم همچنین ضرورت توجه مردم و هم زیستی با شرایط کرونایی تا زمان ریشه‌کنی را مهم برشمرد و گفت:موظف هستیم ضمن آگاهی بخشی و معرفی سویه جدید این ویروس، مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به دستورالعمل ها تشویق و ترغیب کنند.

سرپرست  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گلستان هم در این جلسه با اشاره به آسیب جدی کرونا به بخش‌های گوناگون گفت که اصحاب فرهنگ و هنر پس از شیوع این ویروس متحمل خسارت زیاد و تلفات جانی متعددی شدند و در تنگاهی مالی قرار گرفتند.

اکبر مهدوی نیا اظهار داشت:پس از شیوع کرونا آسیب مالی جبران ناپذیری بر قشر فرهنگی و هنری وارد شد که باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به جبران این خسارت ها و بازسازی دوباره مسیر فعالیت این قشر اقدام کرد.

وی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گلستان خواست با توجه به امکان گسترش دوباره شیوع کرونا همچنان نسبت به تولید محتوا و اطلاع رسانی برای فرهنگ‌سازی واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

مهدوی نیا همچنین به پرهیز از عادی انگاری و تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و آموزش همگانی با رویکردهای نوین و خلاقانه تاکید کرد.

جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی پیشگیری از کرونا با سه دستور آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، سیاست های رسانه ای و تبلیغی بابت اطلاع رسانی و پیشگیری و انتشار محتوا در فضای مجازی تشکیل شد.


http://www.caspiankhabar.com/92598



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96