اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل گمرکات گلستان:

درآمد ۵۳ میلیاردی از گمرکات گلستان/صادرات ۶۷ درصد افزایش یافت
مدیرکل گمرکات گلستان از درآمد ۵۳ میلیارد تومانی گمرکات استان در ۹ ماهه نخست سال خبرداد و گفت: واردات به گلستان از نظر ارزش دلاری طی این مدت ۶۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، سید ابراهیم حسینی اظهارکرد:در ۹ ماهه ابتدای سال بیش از ۲۹۷ میلیون و ۴۹۳ هزار کیلوگرم کالا از گمرک ات گلستان صادر شده که ارزش آن ۱۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۲۹ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت:میزان صادرات امسال از نظر ارزش دلاری ۶۷ درصد و از نظر وزنی ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد:عمده کالاهای صادراتی پلی استایرن، پنیر، ید، سیمان، خرما و هیدروکربن بوده که به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان و افغانستان صادر شده است.

حسینی در خصوص واردات هم اضافه کرد:از ابتدای سال تا پایان آذر ۱۴ میلیون و ۲۳۳ هزار کیلوگرم به ارزش بیش از ۴۰ میلیون و ۹۶۷ هزار دلار کالا از گمرکات به استان وارد شده که این عدد از لحاظ وزنی ۶۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت:عمده کالاهای وارداتی هم شامل پارچه جین، مولد گازی، فوتس اویل، پارچه متقال و دیزل ژنراتور بوده که از ترکیه، ترکمنستان، چین و قزاقستان به استان وارد شده است.

وی ادامه داد:همچنین حجم ترانزیت خارجی طی ۹ ماه نخست امسال، ۱۰ میلیون و ۶۵۳ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴۴ درصد از نظر وزنی و ۱۸۴ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

حسینی اعلام کرد:درآمد گمرکات گلستان تا پایان آذرماه امسال ۵۳ میلیارد و ۳۹ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲ میلیارد تومان، ۳۲۹ درصد رشد داشته است.


http://www.caspiankhabar.com/92611



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96