اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آمار مراجعه کودکان با علائم مشکوک به کرونا در گنبد روبه افزایش است
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: آمار مراجعه کودکان با علائم مشکوک به کرونا مانند مشکلات تنفسی و گوارشی در مراکز درمانی و مطب‌های این شهرستان در ۲ هفته اخیر روبه افزایش است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، فرهاد بدیعی روز پنجشنبه، اظهارداشت: بیمارستان کودکان(طالقانی) و مطب‌های پزشکان متخصص کودک در  گنبد کاووس در حال حاضر پذیرای بیماران سرپایی زیادی از شهرستان و سایر نقاط شرق استان هستند.

وی افزود:تعداد مراجعه کودکان بیمار که بیشتر آنان علائم سرماخوردگی، مشکلات تنفسی و گوارشی دارند در مراکز درمانی و مطب‌ها در ۲ هفته اخیر بیشتر شده و هم اینک در بیمارستان طالقانی ۱۲ کودک با علائم مشکوک به  کرونا  بستری هستند.

مدیر شبکه  بهداشت  و درمان گنبدکاووس گفت:همواره در فصل زمستان با توجه به ضعیف بودن سیستم ایمنی کودکان در مقایسه با بزرگسالان، بیماری سرماخوردگی در میان آنان بیشتر مشاهده می‌شود که شرایط کرونایی و نزدیکی علائم، تشخیص ۱۰۰ درصدی نوع ویروس را سخت کرده است.

بدیعی از خانواده‌ها خواست تاجایی که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را در خانواده به‌ویژه برای کودکان رعایت کنند و فرزندان خود را در مکان‌های شلوغ نبرند.

وی تصریح کرد:وضعیت آبی شهرستان به لحاظ شیوع کرونا به معنای نداشتن بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیست و خیلی از مردم این شرایط را با وضعیت سفید اشتباه گرفتند و شاهد کاهش استفاده از ماسک و افزایش حضور در مراکز خرید و نشست‌های خانوادگی و دوستانه هستیم که نتیجه آن در صورت تداوم وضعیت، افزایش آمار بیماران کرونایی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت:هم اینک ۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که ۱۵ نفر از آنان به دلیل وخامت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بدیعی با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس که کودکان نیز جزو آنان هستند ساکن این شهرستان و بقیه از دیگر نقاط شرق استان پذیر می‌شوند، از خانواده‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی از جمله آبریزش در کودکان با احتمال کرونا، مسائل بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:تاکنون ۱۴ هزار و ۶۳۷ نفر از افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ایمنی خود را در برابر این ویروس افزایش دادند.

عبدالرحیم پالیده، جامعه هدف بالای ۱۲ سال مشمول دریافت واکسن کرونا در گنبدکاووس را ۲۷۰ هزار و ۸۲۷ نفر اعلام کرد و اظهارداشت:تاکنون ۲۳۵ هزار و ۹۶۵ نفر آنان معادل ۸۷ درصد نوبت اول و ۲۰۱ هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۷۴ درصد از واجدان شرایط نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند.

وی به مردم توصیه کرد که باتوجه به شیوع سویه جدید کرونا(اومیکرون)هرچه زودتر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین از ۱۳ درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند خواست با مراجعه به ۲۷ مرکز جامع سلامت گنبدکاووس ایمنی خود را در برابر ویروس کرونا افزایش دهند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با دارا بودن پنج بیمارستان دولتی و نیمه دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی به بیماران شرق گلستان خدمات درمانی ارائه می‌کند.


http://www.caspiankhabar.com/92631



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96