اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس:

خیران برای ساخت مدرسه در گنبد با کمبود زمین مواجه هستند
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به ورود سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به جمع دانش‌آموزان این شهرستان گفت: خیران برای ساخت مدرسه و تامین نیاز آموزشی گنبدکاووس به واگذاری زمین احتیاج دارند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش  گنبد کاووس اظهارداشت:گنبد جزو شهرستان‌های برتر جذب مشارکت  خیران  در ساخت مدارس است اما با افزایش قابل توجه جمعیت دانش‌آموزی به دلیل مهاجر پذیر بودن، این شهرستان تا چند سال آینده با کمبود فضای آموزشی مواجه خواهد شد.

وی معضل اصلی در بحث ساخت مدارس در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس را تامین زمین دانست و افزود:تا زمانی که از طریق نهادهای مختلف مانند  فرماندار ی، بخشداری‌، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا سایر دستگاه‌های مرتبط زمین برای ساخت مدرسه اختصاص نیابد نمی‌توان از مشارکت خیران برای ساخت و سازها استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت:۲۰ درصد از جمعیت دانش آموزی این شهرستان در ۱۲۹ مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند که ۸۹ مورد از این مدارس معادل ۷۰ درصد درگیر مشکل مجوز استحکام بنا هستند.

نظرنژاد افزود:با توجه به استعداد گنبد در وقوع حوادث و بلایای طبیعی، کسب مجوز استحکام بنای مدارس فرسوده شهرستان ضروری است اما باید توجه داشت که بیشتر این مدارس در فضاهای استیجاری فعالیت دارند و لازم است برای جلوگیری از تعطیلی آنها تسهیلات و یا فضا و زمین‌هایی با شرایط ویژه به موسسان این مدارس برای ساخت و یا ادامه فعالیت واگذار شود.

وی یادآور شد:جمعیت دانش آموزی مدارس غیر دولتی گنبدکاووس با شیوع کرونا در ۲ سال گذشته از ۱۸ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت:شهرداری در ۹ ماهه امسال از محل پنج درصد عوارض ساختمان و سایر موارد بابت کمک به مرمت فضاهای آموزشی این شهرستان یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

نظرنژاد افزود:با توجه به کمبود هنرستان در گنبدکاووس، سال آینده ۲ هنرستان جدید در این شهرستان افتتاح می‌شود.

خیران برای ساخت مدرسه در گنبد با کمبود زمین مواجه هستند

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست گفت:حل مساله کمبود زمین برای ساخت مدارس به صورت ویژه در دستور کار بخشداران و معاون عمرانی فرمانداری قرار خواهد گرفت.

عبدالقدیر کریمی از شهرداری و شوراهای اسلامی شهر گنبدکاووس خواست نگاه ویژه به حل این معضل داشته باشند تا جلوی بروز چالش کمبود فضای آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده گرفته شود.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.


http://www.caspiankhabar.com/92654



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96