اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ادامه ممنوعیت شکار در تالاب‌های بین المللی گنبدکاووس / دستگیری ۱۵ شکارچی غیرمجاز در آلاگل و آجی گل
رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس، شایعه آزاد شدن شکار پرندگان در تالاب‌های این شهرستان را رد کرد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد احمدی، رییس اداره حفاظت  محیط زیست  گنبد کاووس با رد شایعه فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن شکار پرندگان در تالاب‌های این شهرستان گفت:برای جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و رعایت محدودیت‌های ستاد ملی کرونا، شکار در تالاب‌های گنبد همچنان ممنوع است.

 افراد دارای اسلحه به شایعات توجه نکنند و از حضور در تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل و سایر زیستگاه‌های آبی برای شکار پرندگان خودداری کنند.

 ماموران پاسگاه محیط‌بانی آلاگل با همکاری فرماندهی یگان حفاظت استان و ماموران اجرایی شهرستان‌های گرگان و گمیشان روز گذشته هنگام گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل تالاب بین‌المللی آلاگل ۱۲ نفر از شکارچیان غیرمجاز را دستگیر کردند.

چهار قبضه اسلحه شکاری، ۹ فروند قایق پارویی و ۳۴۵ عدد فشنگ از افراد متخلف کشف و پرونده آنان برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی برون ارسال شد.

ماموران پاسگاه محیط بانی آلاگل امروز نیز در حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل این تالاب بین المللی سه شکارچی غیرمجاز را مشاهده کردند که در حال تعقیب پرندگان آبزی هستند.

این سه شکارچی غیرمجاز همراه با سه قبضه اسلحه و فشنگ دستگیر و پرونده آنان برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی برون ارسال شد.

گلستان ۲۳ زیستگاه مهم برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی دارد که هشت مورد شامل سه تالاب بین المللی"آلماگل، آلاگل و آجی گل"، دریاچه شور، آبندان‌های آب گشت، سد دانشمند، سد گلستان و آبندان‌های اینچه برون در شهرستان گنبدکاووس واقع است.


http://www.caspiankhabar.com/92662



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96