اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان:

۲۲ واحد تولیدی گلستان از پرداخت جریمه مازاد به بانک ها معاف شدند
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه‌های گلستان دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده برخلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی تشخیص داده و رد کردند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، حیدر آسیابی اظهارکرد:دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده برخلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، تشخیص داده و رد کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود:با صدور این آراء که همه آنها قطعی است، واحدهای تولیدی ، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

آسیابی گفت:پارسال هم با رای قضات، ۲۰ دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد.

وی بیان کرد:دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از ۲۰ چالش مهم بانکی بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان، است که در نشست های مستمر با مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی استان برای این موانع تلاش می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:امسال ۵۲۲ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد.

آسیابی با بیان این که رفع موانع تولید بقیه واحدهای تولیدی هم در حال پیگیری است، اضافه کرد:امسال هشت واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان با تلاش های قضایی دوباره رونق گرفت و بستر اشتغال برای ۵۲۵ نفر فراهم شد.


http://www.caspiankhabar.com/92664



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96