اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۶۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از افتتاح یا کلنگ‌زنی ۶۲۰۰ واحد مسکونی با یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن روستایی استان همزمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه مبارک فجر اظهار داشت:در این ایام یکهزار و 240 میلیارد تومان پروژه در بخش مسکن روستایی در استان گلستان افتتاح شده یا کلنگ اجرای آن به زمین زده می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب روستاییان از اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان گفت:افتتاح و کلنگ زنی 6 هزار و 200 واحد مسکونی در روستاهای استان از مهم‌ترین پروژه‌های این ایام است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان داشت: از این تعداد یکهزار و 200 واحد مسکونی روستایی با اعتبار 240 میلیارد تومان که 120 میلیارد تومان آن از منابع بنیاد و 120 میلیارد تومان آن نیز سهم آورده متقاضیان است، افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.
 

وی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان نیز برای احداث 7 هزار واحد مسکونی روستایی اختصاص یافته است، افزود:در ایام‌الله دهه فجر کلنگ آغاز عملیات اجرایی 5 هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار یکهزار میلیارد تومان که کار اخذ پروانه ساختمانی، تهیه نقشه‌های اجرایی و معرفی به بانک آن انجام شده است، به زمین زده خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه کلیه این واحدها توسط کارشناسان نظام فنی روستایی طراحی و نظارت می‌شود، گفت:پیش بینی می‌شود امسال بیش از 400 هزار متر مربع مسکن مقاوم و ایمن در سطح روستاهای استان احداث شود.

وی در بخش دیگر به فرسودگی 44 درصدی واحدهای مسکونی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود:به کسانی متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن روستایی هستند 100 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 20 ساله داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت:افراد فاقد مسکن در روستاها می‌توانند تقاضای خود را برای استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان‌های محل سکونت خود ارائه و تشکیل پرونده دهند.

وی بیان داشت:دولت شرایط استفاده از وام مسکن روستایی را تسهیل کرده است و بانک‌ها نیز ملزم به پذیرفتن ضمانت سفته زنجیره‌ای هستند.


http://www.caspiankhabar.com/92665



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96