اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استقبال از تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گلستان رضایت‌بخش نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تزریق حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان گفت که استقبال از تزریق دُز سوم این واکسن در گلستان رضایت‌بخش نیست.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، دکتر عبدالرضا فاضل روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا  اظهار داشت:تاکنون فقط ۲۱۵ هزار دُز نوبت سوم واکسن کرونا معادل ۱۴ درصد جمعیت واجد شرایط در گلستان تزریق شده و حدود ۸۵۲ هزار واجد شرایط هنوز برای تزریق این نوبت مراجعه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد:تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن نوبت اول معادل ۹۷ درصد و یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار دُز نوبت دوم واکسن کرونا معادل ۷۹ درصد واجدان شرایط در گلستان تزریق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:ساکنان شهرستان‌های مینودشت، بندرگز، کردکوی و گرگان به ترتیب با ۲۵، ۲۲، ۲۰ و ۱۸ درصد بیشترین میزان دُز سوم واکسن کرونا را در گلستان تزریق کردند.

فاضل ادامه داد:اکنون ۱۹۴ مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند که ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۱۹ نفر از آنان وخیم است.

وی تصریح کرد:تعداد بستری‌های امروز بیماران کرونایی گلستان نسبت به هفته گذشته در همین روز ۱۰ نفر بیشتر شده و بطور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس بستری شده و به همین تعداد نیز مرخص می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با اشاره به این که همچنان ۲۰ مرکز در استان، کمترین میزان تزریق واکسن کرونا را به نسبت به جمعیت تحت پوشش دارند، گفت:باید در مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن تلاش بیشتری برای تزریق واکسن در نوبت‌های اول و دوم انجام شود.

در این جلسه به ریاست سیدحسین علوی مدیرکل حوزه استاندار گلستان مصوب شد به علت شرایط کرونا و با توجه به در پیش بودن برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگ‌اقوام ایران‌زمین در گرگان و تقریبا همزمانی آن‌با جشنواره بین‌المللی گردشگری در تهران، جشنواره تهران به صورت زنده طی ۲ روز و هر روز ۲ ساعت از شبکه استانی پخش شود.

همچنین مصوب شد با توجه به برگزاری کنگره بین‌المللی یحیی‌ابن زید در گنبدکاووس، مراسم افتتاحیه با حضور ۱۰۰ نفر و اختتامیه با حضور ۳۰۰ نفر برگزار گردد.


http://www.caspiankhabar.com/92696



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96