اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تشریح کرد؛

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری یا اختیاری؟/ نسخه آموزش و پرورش گلستان برای جبران اُفت تحصیلی
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، گفت: مراحل اداری و مواجهه با غیبت دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری مدارس طبق آیین‌نامه است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، احسان گوهری راد در خصوص آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس و شیوه برگزاری آزمون ها در گفتگو با ایسنا گفت:در حال حاضر فعالیت مدارس به شکل حضوری است و آزمون ها نیز به صورت حضوری برگزار می شود، البته تاکید وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی  کرونا  نیز مبنی بر حضوری بودن مدارس با رعایت تمامی موازین و پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدارس به شکل تلفیقی فعالیت دارند و به شکل حضوری و یا مجازی اداره می شوند، افزود:اکثر مدارس شهری دو الی سه روز در هفته سر کلاس درس حاضر می شوند و از آنجایی که کلاس ها به شکل تلفیقی است روزهای دیگر از طریق فضای مجازی دروس آموزشی را فرا می گیرند و همچنین مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیر ۱۵ نفر است، می توانند کاملا به صورت حضوری سر کلاس درس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به اُفت آموزشی دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:به طور قطع وقتی فعالیت مدارس به صورت غیرحضوری باشد شاهد اُفت آموزشی خواهیم بود اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما و خانواده ها و همچنین حضوری شدن مدارس از بروز این معضل جلوگیری می شود.

تامین کامل امنیت دانش آموزان در مدارس از لحاظ سلامت و بهداشت

گوهری راد در پاسخ به این پرسش که آیا با بازگشایی مدارس حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است، خاطرنشان کرد:نمی توان گفت حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است زیرا حتی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز دانش آموزان را به اجبار به کلاس درس نمی آوردیم اما آموزش و پرورش و مدارس تابع برخی شرایط است که در شورای مدرسه و آیین نامه مدرسه وجود دارد و براساس آن وقتی مدرسه باز باشد دانش آموز باید در کلاس درس حضور یابد و اگر علت غیبت دانش آموز غیرموجه باشد براساس موازین موجود در آیین نامه اجرایی با وی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسن کرونا را دریافت کردند، تاکید کرد:امنیت دانش آموزان از جهت سلامت و بهداشت در مدارس به طور کامل تامین می شود و امکان ندارد در مدرسه ای دانش آموزان یا معلمان آن بدون ماسک در کلاس درس حاضر شوند و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند لذا والدین در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ابراز امیدواری کرد با همکاری والدین روند آموزش و تحصیل دانش آموزان به نحو مطلوب تداوم یابد و یادآور شد:در مجموع وضعیت مدارس و حضوری یا غیرحضوری بودن آن متاثر از مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا استان گلستان است.


http://www.caspiankhabar.com/92716



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96