اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اضافه شدن "اسپایکوژن" به سبد واکسیناسیون گلستان
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از اضافه شدن "اسپایکوژن" به سبد واکسیناسیون استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:  واکسن "اسپایکوژن" هم به سبد واکسیناسیون استان اضافه شده و برای گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال مناسب است.

او گفت:اسپایکوژن به عنوان دُز سوم تمام واکسن‌ها تزریق می‌شود.

به گفته باقری اسپایکوژن با همکاری کشور استرالیا ساخته شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:در حال حاضر ۹۱ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دُز نخست واکسن  کرونا  و ۷۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

او گفت:۵۸ درصد از افرادی که نوبت دُز سوم واکسن آن‌ها فرارسیده است هنوز برای دریافت آن اقدامی نکرده اند و استقبال از دُز سوم در استان ضعیف است.

باقری گفت:تزریق یک دز واکسن ایمنی کافی به بدن نمی‌دهد، تزریق دز دوم ایمنی قابل قبولی می‌دهد، اما با گذشت زمان ایمنی آن کاهش پیدا می‌کند از این رو لازم است تزریق دُز سوم واکسن جدی گرفته شود.

او گفت:طغیان اُمیکرون تازه شروع شده و چون علائم خفیفی دارد مردم خیلی اهمیت نمی‌دهند، اما از آنجایی که این ویروس جهش‌های متعددی دارد معلوم نیست جهش بعدی آن چه مقدار خطرناک باشد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:جمعیت واکسن نزده در دنیا زیاد است و هر چه این جمعیت بیشتر باشد احتمال جهش در این ویروس بیشتر می‌شود، ممکن است این جهش‌ها از نوع خفیف یا از نوع خیلی شدید مانند"دلتاکرونا"باشد، از این رو لازم است مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/92722



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96